BasBQ
Beef en Steak

barbecook smoker

Heb van een kennis een babecook smoker te leen hij had hem al een jaar maar wist niet wat hij er mee moest doen.
ik zei geef hem mij maar ga ik er wel even mee spelen.
Maar nu de vraag wat voor brandstof kun je hier het beste in gebruiken en wat voor vlees kun je hier in klaar maken.
en is hij makkelijk op temperatuur te houden??
Ik heb er nu gewoon wat briketten in gedaan en wat rookhout en nu effe laten branden.

20180114_142222.jpg

 
Het is een smoker, dus het meest geschikt voor low and slow.

Eerlijk gezegd zijn het niet de beste, lees de makkelijkste om op temperatuur te houden.

Briketten werken hierin makkelijker dan houtskool.

Spareribs en Pulled Pork moet je er toch wel in kunnen maken.
 
Ik zou hem via de minion methode met briketten laten branden, voor iets kortere bereidingen kan je altijd moinkballs of een fatty doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Een langzaam gegaard kippetje gaat ook wel.
Temperatuur ? 120 gr.C  kern temp. ?75gr in de borst.
Duurt iets langer dan dat je hem H & F klaar maakt.
Het vel is dan niet te nassen maar het vlees kan heerlijk mals en sappig zijn.
Voor de rest gewoon kijken wat je met een temperatuur van ? 110 gr.C kan bereiden.
Succes.
 
Frits zei:
Het is een smoker, dus het meest geschikt voor low and slow.

Eerlijk gezegd zijn het niet de beste, lees de makkelijkste om op temperatuur te houden.

Briketten werken hierin makkelijker dan houtskool.

Spareribs en Pulled Pork moet je er toch wel in kunnen maken.

dat op temperatuur houden geloof ik wel het sluit niet allemaal mooi af.
het is ook 1 van een ander leuk om wat mee te proberen  :D
 
Ik wil hier graag even een waarschuwing doen!

Als je er mee gaat spelen. Dat kippetje. Die ribs voor een paar uur. Moinkballs. Verschillende soorten hout ja zelfs misschien beef jerkey dan ben je te Laat H?.
Een nieuwe verslaving is geboren en ook jij kan nooit meer naar een restaurant om spareribs te eten. Net als de rest van ons..

Dus geniet van je speeltje maar ik heb je gewaarschuwd

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Ik wil hier graag even een waarschuwing doen!

Als je er mee gaat spelen. Dat kippetje. Die ribs voor een paar uur. Moinkballs. Verschillende soorten hout ja zelfs misschien beef jerkey dan ben je te Laat H?.
Een nieuwe verslaving is geboren en ook jij kan nooit meer naar een restaurant om spareribs te eten. Net als de rest van ons..

Dus geniet van je speeltje maar ik heb je gewaarschuwd

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Maar ben toch al verslaafd wat jij op noemt heb ik ook al gedeeltelijk op mijn weber gemaakt  :)
Wilde dit eens proberen hij gebruikte hem toch niet.
 
picosuma zei:
Frits zei:
Het is een smoker, dus het meest geschikt voor low and slow.

Eerlijk gezegd zijn het niet de beste, lees de makkelijkste om op temperatuur te houden.

Briketten werken hierin makkelijker dan houtskool.

Spareribs en Pulled Pork moet je er toch wel in kunnen maken.

dat op temperatuur houden geloof ik wel het sluit niet allemaal mooi af.
het is ook 1 van een ander leuk om wat mee te proberen  :D

Hij sluit beter af als hij eenmaal op temperatuur is. Ik raad, met mijn onervarenheid ook de minionmethode aan.
 
Foxtrot86

+ 1.  Voor L & S  gebruik ik altijd de Minion methode
        Door het rustige opstarten (met 6 a 8 brandende briketten) kan de de temperatuur veel gemakkelijker onder
        controle houden.
 
ik heb zelf de iets kleinere Barbecook, na het dicht maken van het deurtje(s) met kachel tape (zodat het deurtje beter sluit) had ik minder valse lucht ;) maar het is idd geen WSM :D ik gooi de bodem vol met (Weber) briketten en wat wood chunks en leg daar 3 - 4 brandende briketten op, is bij de mijne genoeg en sluit als de Barbecook op temperatuur is alle lucht roosters (als het nodig is) aan de onderzijde, de smoker pakt toch wel ergens valse lucht bij mij, en verder is het altijd leuk om te experimenteren, zit er ook een hang rek bij?
 
 

Kraai#5

Kooltjesharker
Berichten
164
Dit ding is van mijn zwager, zoals te zien is kijk je zo op de grond van bovenaf. Volgens mij is de temperatuur slecht tot niet te controleren hiermee. Zijn er mensen die dit op hebben gelost toevallig?
d9b626c476de613df1dd9b599da923c4.jpg
85fb185ef97ca7126abe5645060e03c6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan