BasBQ
Beef en Steak

Barbecook Amica, iemand bekend mee?

 

boyke ten broeke

Stoker
Berichten
257
Hoi allen,

even een vraagje namens vrienden van mij die een balkonnetje hebben waar niet echt op gebbq'ed mag worden. Zij kwamen bij de Intratuin de Barbecook Amica tegen.
Klein tafelmodelletje, waarvan gezegd werd dat hij weinig of geen rook produceerde maar waar zowel binnen als buiten op "speciale" kolen gebbq' ed kon worden.

Nu mijn vraag, wat zijn de meningen hierover? zijn er mensen bekend mee? werkt het? (of niet natuurlijk ;-))
Ik heb 'm ooit wel eens gezien maar was er toen niet zo heel erg over te spreken na de demo bij een ander tuincentrum jaartje terug.

24666-groot.jpg
 
Ik ken hem niet, misschien is een Cobb een alternatief voor deze, ken meerdere mensen met zo'n ding en die zijn laaiend enthousiast.
 
Nou das toevallig, een collega kwam van de week met het zelfde verhaal  :eek:
Idd ook over het "binnen" BBQ' en.

Ik kan mij niet voorstellen dat dat binnen Q'en verstandig is  ??? (bij verbranding komt toch koolmonoxide vrij, of ben ik nou gek ?)
Ehhh, op dat laatste wil ik trouwens geen eerlijk antwoord hebben  ;)

Mac
 
Inderdaad, nooit binnen barbecue?n tenzij je een industri?le afzuig installatie hebt. Een hoop restaurant hebben tegenwoordig een mini egg in de keuken. Maar thuis zou ik dat risico nooit nemen.
 
Binnen BBQ-en is bjna hetzelfde als gourmetten, het duurt dagen voor de rookgeur weg is, laat staan het monoxide gevaar.  Ik geloof er niet in.
Maar klein op een balkon moet toch wel kunnen ?
 
Ik ken het merk niet, maar  bbq-en op speciale koken!!???
Ga dan elektrisch bbq-en. Outdoor chef city grill.
 
De Barbecook Amica maakt gebruik van speciaal houtskool, niet dat die geen koolmonoxide afgeven ;), het lijkt wat op  houtsnippers.
Geinig als je buiten wil tafelgrillen in plaats van gourmetten.
 
Kijk ik even op de site van Barbecook en daar staat dat je het moet aanmaken met een speciale gel.

Let op! Bij het BBQ Genootschap zijn wij tegen het gebruik van vloeibare brandstoffen voor het aanmaken van de barbecue, daar dit zeer gevaarlijk is en ook onnodig.

Ook staat er dat je het niet in afgesloten ruimtes mag gebruiken...

53cb4a8f-acdc-2bab.jpg


BTW vind zeventig euro wel erg aan de prijs voor iets dat je maar een paar keer gaat gebruiken.

 
@Frits,

thnx. dat was mijn eerste opmerking naar hun ook. Ik zelf ben er helemaal geen fan van maar goed zij hebben een klein balkon en willen ook binnen kunnen "bbq'en" .
Heb ze ook op de Cobb gewezen en dan misschien werken met een cobb stone (of zoiets dergelijks) om geen kolen te hoeven gebruiken? Maar goed, afgezien daar van is de enige optie op balkon electrisch of gas, maar goed daar zijn zij ook niet zo'n fan van :p
 
De cobb is in de bonus bij ah voor 79,- als ik moest kiezen tussen de barbecook en de cobb zou ik voor de cobb gaan. Ook als ik niet mocht kiezen trouwens :p
 
Ik heb ze vandaag allebei gezien en vind ze heel leuk voor op tafel buiten, hoef je ook niet weg te lopen ! Dus zoals al eerder gezegd een soort van gourmet a la bbq ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan