Beef en Steak

Bacon Brisket - Haat of Liefde?

Rox92

Kooltjesharker
Iedereen zal wel denken wat een gekke titel maar ik leg het uit. Persoonlijk vind ik buikspek er op fotos altijd fantastisch lekker uit zien. Maar de keren dat ik het in een restaurant bestelde viel het altijd tegen. Voornamelijk omdat het dan droog en taai is.

Maar voor alles is een eerste keer dus ik dacht dit moet ik uitproberen. Tenslotte zijn alle noskos recepten altijd lekker. Dus dan zal dit toch ook wel lekker zijn?

Hoe het allemaal begon; aangezien het er toch lang op ligt dan maar gelijk beter voor een groot stuk gaan. :p

58003.jpg

Daarna lekker ingesmeerd met mosterd en mijn favoriete spg+paprika rub. Die gebruik ik altijd bij short ribs en is dan fantastisch. (Ook volgens recept van noskos)

58004.jpg

Bbq klaargemaakt op 120 tot 130 graden en daar gaan we!

57842.jpg

En toen begon het wachten. En het wachten. En het wachten. Uiteindelijk na 5 uur wachten zat hij dan op 85 graden kern. Inmiddels kregen we wel honger en besloten het proces te versnellen door het in te pakken in aluminiumfolie. Jammer van de bark maar anders ging het nog wel een paar uur duren...

Uiteindelijk uurtje later was het klaar. (Note to self. Volgende keer na 4 uur lekker inpakken).

57865.jpg

En toen aanvallen maar! En wat was dit fantastisch lekker. Het vet heerlijk zacht en het vlees lekker mals! De helft ging op en de rest voor de volgende dag als lunch bewaard.

58018.jpg

En de volgende dag nog een keer van genoten. Misschien vond ik het toen wel nog lekkerder aangezien de rooksmaak wat meer aanwezig was. Lekker op een Italiaanse bol met bbq saus. Heerlijk! Het waren wel wat dikke plakken maar ach, het moet toch op he!

57967.jpg

Haha ik heb zojuist ook weer even een stukje bemachtigd bij de Sligro! Er gaat weinig boven een goed bereid stuk buikspek.
En inderdaad, als je het zelf goed onder de knie hebt valt het in (sommige) restaurants al snel tegen! 😂

Haha ik heb zojuist ook weer even een stukje bemachtigd bij de Sligro! Er gaat weinig boven een goed bereid stuk buikspek.
En inderdaad, als je het zelf goed onder de knie hebt valt het in (sommige) restaurants al snel tegen! 😂

Ik ga het never nooit meer bestellen in een restaurant :ROFLMAO: Dit is zoveel lekkerder! En het is nog een behoorlijk goedkoop stukje vlees ook.

Terug
Bovenaan Onderaan