Beste BBQ-ers ,
Gisteren voor de eerste keer de spareribs op de bbq klaar genaakt. Zie hieronder een klein verslag.
De baby back ribs besteld bij beefensteaks en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben!
De ribs ontdaan van het vlies aan de botzijde.
Ingesmeerd met chilisaus zijn ze de koelkast ingegaan. Wachtend op de volgende dag

Heerlijk ingesmeerd met een droge Rub .
En dan mogen ze naar lang wachten de BBQ op
Hier hebben ze 2 uur lang op mogen vertoefen. Om het half uur goed met de spray erop. En na een uur heb ik ze eventjes met rekje en al omgedraaid.
Na de 2 uurtjes mochten ze lekker in de Aluminiumfolie. Hier hebben ze een uurtje in gelegen met een scheut appelsap.
Ondertussen de mopsaus gemaakt.
Na een uur mocht het zilveren jasje weer uit.
Uurtje later lagen ze er zo bij

Naar mijn mening een mooi rook randje
Het gezelschap was er zeer tevreden over en de volgende foto zegt genoeg.....
Doordat ik de temperatuur wat hoger heb gehouden(aangezien ik wat te laat was begonnen) was de bereidingstijd 4 uur ipv 6.
A.s. Zaterdag gaan de ribs er weer op i.v.m. De geplande winterBBQ . Samen met de Picanha .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gisteren voor de eerste keer de spareribs op de bbq klaar genaakt. Zie hieronder een klein verslag.

De baby back ribs besteld bij beefensteaks en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben!

De ribs ontdaan van het vlies aan de botzijde.

Ingesmeerd met chilisaus zijn ze de koelkast ingegaan. Wachtend op de volgende dag

Heerlijk ingesmeerd met een droge Rub .

En dan mogen ze naar lang wachten de BBQ op

Hier hebben ze 2 uur lang op mogen vertoefen. Om het half uur goed met de spray erop. En na een uur heb ik ze eventjes met rekje en al omgedraaid.

Na de 2 uurtjes mochten ze lekker in de Aluminiumfolie. Hier hebben ze een uurtje in gelegen met een scheut appelsap.

Ondertussen de mopsaus gemaakt.
Na een uur mocht het zilveren jasje weer uit.

Uurtje later lagen ze er zo bij

Naar mijn mening een mooi rook randje

Het gezelschap was er zeer tevreden over en de volgende foto zegt genoeg.....

Doordat ik de temperatuur wat hoger heb gehouden(aangezien ik wat te laat was begonnen) was de bereidingstijd 4 uur ipv 6.
A.s. Zaterdag gaan de ribs er weer op i.v.m. De geplande winterBBQ . Samen met de Picanha .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk