BasBQ
Beef en Steak

Baby Back Ribs om je vingers bij af te likken.

 

vdHeyden

Sprokkelaar
Berichten
28
Een tijdje terug heb ik eens een zakje houtskool van Weber gekocht, leuke aanbieding en volgens de verpakking goede kwaliteit en mooie afmeting van de kolen (geen gruis enzo). Dat viel helaas erg tegen.... Ik heb toen mijn ervaring met Weber gedeeld en uit coulance een nieuwe zak houtskool ontvangen, ik zeg goede service!

Zo'n zak houtskool moet toch uitgebreid getest worden dacht ik. En om de Master-Touch nu aan te steken zonder vlees op het rooster leek mij geen goede test :)

Gelukkig stond daar het koeltransport van Beef&Steak voor de deur met een grote doos vol lekkers. Naast een Dieprode Dry Aged C?te de Boeuf lagen er ook wat Baby Back Ribs in de doos. Die Ribs vroegen gewoon op de Q te mogen, die kon ik dus niet weigeren :)

Na een mooie Rub te hebben gemaakt en de Ribs ingepakt te hebben was het (helaas) tijd om te gaan werken. Bij thuiskomst de Q op temperatuur gebracht (120C) het vlees op het rooster geplaatst en op het gemakje naar een kern temperatuur van 70C gebracht. Ondertussen wat groenten uit de tuin geplunderd en op smaak gebracht, deze even boven de kolen gegrild.

Heb resultaat, boter mals, zoet sappig en onweerstaanbaar :)

Owja, de kwaliteit van de kolen was deze keer echt top. Mooie grote stukken, weinig rook, een goede geur en prima op temperatuur te houden.

image_zpsttrrkgim.jpg


 
Mooie foto's.

Wordt er hongerig van.  ;) !
 
lekker hoor. en nu op dit tijdstip........ :p
 
Ziet er puik uit. En die rub ziet er ook interessant uit met die lavendel erin. Mag je vertellen wat er nog meer in zit? En hoeveel van alles?
 
El Fumarole zei:
Ziet er puik uit. En die rub ziet er ook interessant uit met die lavendel erin. Mag je vertellen wat er nog meer in zit? En hoeveel van alles?

Allen dank voor de complimenten :)

Natuurlijk deel ik mijn rub als daar interesse voor is. Ik gebruik altijd maat lepels (1/4 ts, 1/2 ts, 1 ts, 1/2 tbs en 1 tbs) wanneer ik Rub's "af weeg".

Ingredi?nten:
1/2  ts paprika (gerookt)
1/2  ts kerrie
1/2 ts uien poeder
1/2 ts  lombok gedroogd en in vlokken (Spaanse peper)
1/4 ts zwarte peper
1/4 ts komijnzaad
1/4 ts karwijzaad
2 takjes lavendel, alleen de bloemen (gedroogd)

Alles goed fijn malen in een vijzel en klaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan