BasBQ
Beef en Steak

B&S Baby Back Ribs

 
 

150degrees

Pitmaster
Berichten
733
Hallo slow Q'ers,
Gisteren was het dan zover. Ik zou de baby backs (2 stuks) van B&S gaan bereiden. De dag ervoor al de slabs uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien. Wat opviel aan deze ribben was de dikke vleeskant, lekker veel vlees en precies genoeg vet. Als 't maar veul en vet is zou m'n collega zeggen :D.
's Ochtends had ik de slabs in het kruidenmengsel gezet wat bij het pakket was meegeleverd. Wat een lekker luchtje zit hier aan zeg en wat een oranje vingers krijg je er van. Affijn, alles lekker in laten trekken tot een uur of 4 in de middag. Ik zou deze keer alleen de Barbecook rookton gebruiken, dus aansteken dat ding. Starter vol met briketten onderin, een blok eikenhout erboven op, waterpan gevuld met heet water en even op temperatuur laten komen. 15 min. later de ribben erop met de vleeskant naar boven en het deksel dicht. Mooie sliert rook trekt uit de opening. Uurtje later de ribben ingesmeert met een mengsel van olie en cola, ik had geen appelsap en had eens ergens iets gelezen over cola dus gewoon proberen. Even een paar koude briketten bijgevuld en weer door.
Weer een uur wachten en toen de ribbetjes ingepakt in folie ook weer met een scheutje cola. Na een uur uit de folie en voor nog een half uurtje weer terug op de smoker, regelmatig even in een mopsausje van 1 deel SBR Honey BBQ sauce, 1 deel SBR Hickory Brown Sugar sauce en 1 deel Canadian Maple Syrup.
En hoe was de smaak? Nou, laat ik het zo zeggen, het was jammer dat we maar twee van die heerlijke racks hadden. Sweet, moist and tender.
They were GUUUUUD.


Ribbetjes net op de smoker. Tipjes er ook bij.

Zo kwamen ze uit de folie

close up, can you see that, they look GUUUUUD


Deze ribben krijgen zeker een vervolg.

Enjoy
 
Mooie ribben hoor!! :D
 
Krijg spontaan weer zin om de q weer aan te steken. :-*
 
Ja, zo lust ik ze ook wel. Binnenkort ook maar ff wat bestellen bij B&S
 
Lekker hoor... Ziet er mooi uit!
 
Top!!

Super kluifmaaltijd.
 
Heerlijk, fijne babybacks van b&s. Zit lekker wat vlees aan
 
dat zijn de betere ribbels  :)
 
Lekkere flinke ribbels
 
Zien er wel erg lekker uit moet dat zeker ook een keer bestellen.
 
Het water liep ons ook uit de mond :p. Dit was voor mij de tweede keer dat ik de ribben volgens de 3-2-1 methode gemaakt heb. Daarvoor deed ik ze altijd gewoon zo op de Q maar dan hebben ze sneller de neiging om uit te drogen en taai te blijven. Nu worden ze heerlijk mals en sappig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan