Beef en Steak

Aziatische picanha

• Onderwerp starter Onderwerp starter A3N
  • Startdatum Startdatum

A3N

Kooltjesharker
Gisteren een mooi stuk picanha uit de vriezer gevist. Vandaag in de smoker en even afgrillen was het plan. Al met al ging dat vandaag niet in de planning passen. Dan maar spiesen!

Mede door de inspiratie die ik hier opdoe wilde ik weer eens een steak Aziatisch op smaak brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Een marinade gemaakt van oa. ketjap, gember, sriracha, knoflook, sojasaus. Steaks gesneden van de picanha en in bad gedaan.
IMG_6980.jpeg

Halve dag later aan de spiesen.
IMG_6981.jpeg

Vandaag eens niet op gas. De bbq voorbereid voor direct grillen en erop met die spiesen.
IMG_6982.jpeg

Afgemaakt met sesamzaad en bieslook uit eigen tuin, de bosui moest nog wat groeien🙂.
IMG_6987.jpeg

Vervolgens weer vergeten een foto van de garing te doen, maar deze 1,1kg ging niet op met 2,5 personen 😅.
IMG_6990.jpeg

Mooi man, ziet er goed uit dat vlees, zal vast lekker gesmaakt hebben.

Mooie brede spiesen gebruik je, dat is makkelijker met draaien en ga ik ook opzoeken.

• Leuk
Waarderingen: A3N
Ik lees picanha, ik lees Aziatisch. Beter kan bijna niet toch.... 😅
Prachtige plaatjes trouwens. Ga je deze vaker maken?

• Leuk
Ik lees picanha, ik lees Aziatisch. Beter kan bijna niet toch.... 😅
Prachtige plaatjes trouwens. Ga je deze vaker maken?
Die kans zit er wel in. Vroeger maakte ik vaak ossenhaaspuntjes op deze manier. Thuis kook ik zelden Aziatisch omdat niet iedereen een liefhebber is, maar daar komt langzaam maar zeker verandering in. Picanha bestel ik eigenlijk regelmatig mee en dit viel in de smaak, dus die zien we vast wel eens terug 🙂.

Lekker hoor! Ben dol op aziatisch😋 kwam de vleessmaak zelf nog voldoende door?

• Leuk
Lekker hoor! Ben dol op aziatisch😋 kwam de vleessmaak zelf nog voldoende door?
Ja best, heb de stukken vlees vrij groot gehouden. Marinade komt uiteindelijk maar zo ver in het vlees.

Ik ben al gek op Picanha maar een aziatische versie lijkt me ook super lekker bij het zien van deze plaatjes. Smakelijke bereiding A3N 😋

Dit lijkt me ook niet iets dat je op het spit kunt maken met die marinade wat jij gebruikt ( ik denk dat het aanbrand als dat lange tijd aan het spit draait boven de kolen )

Wat me wel eens leuk lijkend is er aziatische picanha saté stokjes van maken 🤗 ( wordt vervolgd )

• Leuk
Dat zal gesmaakt hebben!
Met zoveel picanha aan spies op het forum deze week moet ik er binnenkort ook maar aan geloven....

Ik ben al gek op Picanha maar een aziatische versie lijkt me ook super lekker bij het zien van deze plaatjes. Smakelijke bereiding A3N 😋

Dit lijkt me ook niet iets dat je op het spit kunt maken met die marinade wat jij gebruikt ( ik denk dat het aanbrand als dat lange tijd aan het spit draait boven de kolen )

Wat me wel eens leuk lijkend is er aziatische picanha saté stokjes van maken 🤗 ( wordt vervolgd )
Ja door de suikers in de ketjap gaat dit zeker snel verbranden.

Edit;
Schiet me net wat te binnen. Aan het spit zou kunnen als je de marinade milder maakt/ zonder ketjap en dan aflakken met ketjap+ extra kruiden. Krijg je een mooie diepe smaak en gelijk goede “lijm” voor de sesamzaadjes.

Dit ziet er zeer aantrekkelijk uit.
Goede tip.

• Leuk
Ja door de suikers in de ketjap gaat dit zeker snel verbranden.

Edit;
Schiet me net wat te binnen. Aan het spit zou kunnen als je de marinade milder maakt/ zonder ketjap en dan aflakken met ketjap+ extra kruiden. Krijg je een mooie diepe smaak en gelijk goede “lijm” voor de sesamzaadjes.
Dankje voor de feedback!
Het lijkt me wel een lekkere variant om eens aan het spit te maken namelijk.

• Leuk
Lekker zo!

• Leuk
Terug
Bovenaan Onderaan