BasBQ
Beef en Steak

Auber 6.5 CFM of andere blower op een Weber OTP47

 

wimpie007

Vuurmaker
Berichten
75
Hoi iedereen,
heeft er iemand hier al een blower (bv. de auber 6.5 CFM) gemonteerd op een OTP47 of 57? (wil op termijn een heatermeter ;) )
enig idee om dit netjes op te bouwen?

groeten,

Wim.
(OTP47)

 
wimpie007 zei:
Hoi iedereen,
heeft er iemand hier al een blower (bv. de auber 6.5 CFM) gemonteerd op een OTP47 of 57? (wil op termijn een heatermeter ;) )
enig idee om dit netjes op te bouwen?

Je kan de fan op een blik monteren en deze dan tegen de onderkant van de Q klemmen. Volgens mij heb ik daar al eens een foto van gepost (nu mobiel dus kan niet zo makkelijk zoeken)

Mooiere manier is een gat boren en daar een 15 mm waterleiding koppelstuk in schroeven. Je kan dan heel eenvoudig de fan monteren zoals op de WSM gebruikelijk is. Qua positie zou ik onder het kolen rooster doen maar boven de schoonmaak dingen
 
wimpie007 zei:
Dag Uipko,
bedoel je zoiets van koppelstuk?
http://bin.snmmd.nl/m/m1dyv3jwejrd.jpg
er
Ja zo iets bedoel ik inderdaad. Als je een gat gaat boren werkt een stappenboor verre weg het beste. Ik heb een 15-15mm koppelstuk gebruik. Het gat heb ik even groot als de binnendiameter van het schroefdraad, op die manier kan je de koppeling in de Q schroeven en sluit deze meteen goed af. Voor de stevigheid heb ik ook de moer aan de binnenkant erop geschroefd. Een 12-15 mm werkt iets beter omdat je dan een grote ring (aan de 12mm kant) hebt om het gat af te dichten. De 12mm gaat dan in de Q.

Hier onder staat een beschrijving van de fan die ik gebruik voor de WSM en OTS47, zo kan ik de fan eenvoudig op de Q schroeven. (beetje scrollen voor versie 2)
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/controllers/fan-met-kogelkraan-op-wsm/msg97778/#msg97778
 
Als je niet in de Q wilt boren kan je voor het conservenblik gaan. Je neemt dan een blik waar de fan op de bodem gemonteerd kan worden. Door het blik doe je dan een stuk draadeind welke je door ??n van de onderste ventilatiegaten doet. In de Q draai je er dan iets op zodat je het blik onder tegen de Q aantrekt en zodoende het ventilatiegat afdicht. De andere ventilatiegaten maak je dan dicht met alutape. Nadeel van deze oplossing is dat monteren wat meer werk is en dat je dus elke keer de gaten van tape moet voorzien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan