BasBQ
Beef en Steak

Ardeens gebraad in de aanbieding bij lidl

 
 

miep

Pitmaster
Berichten
805
Hoi allen,

Vandaag 2 stukken a 1 kg bij de lidl gehaald.
Ze noemen het ook wel koteletten gebraad.
Het is al gepekeld en licht gerookt.
Ik heb ze ingesmeerd met wat zonnebloemolie en er wat vers gemalen zwarte peper over gestrooid.
Op de wsm met een lekbak gevuld met een pilsje
Laten garen op een lage temperatuur tot de kern 60 graden was
Toen porties gemaakt
Was eerst nog van plan om meer met kruiden re doen, maar achteraf blij dat ik het niet gedaan heb
Wel een paar stukjes pecan gebruikt voor wat meer rooksmaak
en hier het resultaat.

20131007_134209_zps7dc415ac.jpg


20131007_151155_zpsb0da90d1.jpg


20131007_161830_zps916f29f6.jpg


Wij vinden het erg lekker!







 
Nu maar maken dat we voor Geert bij de lidl zijn......., die koopt de voorraad anders weer op. Of Piet. =))
 
Dat heet normaal casselerrib. Heerlijk bij de winterpot of op je brood. Is een koopje voor dat geld
 
Dominique zei:
Nu maar maken dat we voor Geert bij de lidl zijn......., die koopt de voorraad anders weer op. Of Piet. =))

Ik zal morgen eens gaan gluren. ;)
 
Ziet er lekker uit hoor. Maar waar was dat pulsje nu voor bedoeld? Ik gooi hem altijd in de pitmaster en meng daarna het vlees erdoor, ik begrijp nu dat dat ook anders kan?
 
structor zei:
Ziet er lekker uit hoor. Maar waar was dat pulsje nu voor bedoeld? Ik gooi hem altijd in de pitmaster en meng daarna het vlees erdoor, ik begrijp nu dat dat ook anders kan?


?  U spreekt in raadsels.....

 
Ziet er prima uit en mag hier zo op tafel! :)

Mr_Nas zei:
Ik werk sinds kort bij de Lidl en zag deze vandaag ook voorbij komen.. Ziet er goed uit!
Dus we krijgen hier straks inside informatie en kunnen dan met voorkennis de dag van te voren al op pad naar de Lidl, om alle leuke dingetjes in te slaan voordat het grote publiek hier lucht van krijgt :p
 
En nog meer van de Lidl :)
Die doen de laatste tijd goede zaken met al die Q liefhebbers.
 
miep zei:
Op de wsm met een lekbak gevuld met een pilsje

Nosmo zei:
structor zei:
Ziet er lekker uit hoor. Maar waar was dat pulsje nu voor bedoeld? Ik gooi hem altijd in de pitmaster en meng daarna het vlees erdoor, ik begrijp nu dat dat ook anders kan?

?  U spreekt in raadsels.....
Ik drink het bier op en daarna eet ik het vlees, dus meng het pas in de pitmaster, versus Miep die het bier in de lekbak gooit..... Daar zit een verschil in aanpak, nu was ik zo nieuwsgierig wat dat biertje in de lekbak in de wsm doet. Volgens mijn idee is het slechts bedoeld  om je temperatuur schommelingen te dempen en je temperatuur bij de 100 graden te houden door energie op te nemen. Ik vermoed dat Miep daar een ander idee bij heeft....

Ontraadselt Piet?
 
structor zei:
Nosmo zei:
structor zei:
Ziet er lekker uit hoor. Maar waar was dat pulsje nu voor bedoeld? Ik gooi hem altijd in de pitmaster en meng daarna het vlees erdoor, ik begrijp nu dat dat ook anders kan?

?  U spreekt in raadsels.....
Ik drink het bier op en daarna eet ik het vlees, dus meng het pas in de pitmaster, versus Miep die het bier in de lekbak gooit..... Daar zit een verschil in aanpak, nu was ik zo nieuwsgierig wat dat biertje in de lekbak in de wsm doet. Volgens mijn idee is het slechts bedoeld  om je temperatuur schommelingen te dempen en je temperatuur bij de 100 graden te houden door energie op te nemen. Ik vermoed dat Miep daar een ander idee bij heeft....

Ontraadselt Piet?

Dank voor deze elaboratie!

Als daar nou pilsje gestaan had in plaats van pulsje dan had ik de eerste keer waarschijnlijk wel begrepen.  ;)  In mijn wereld betekend pulsje ook echt iets dus "dat is zeker een zpelfaud" was niet mijn eerste gedachte. U ziet hier mijn verwarring.
 
Wat Piet zegt.... Ik kon er ook geen touw aan vastknopen, dacht dat Emiel op een computerdraadje antwoord gaf.
 
Morgen naar de lidl dus, vlees scoren!
 
DanBras zei:
Ziet er prima uit en mag hier zo op tafel! :)

Mr_Nas zei:
Ik werk sinds kort bij de Lidl en zag deze vandaag ook voorbij komen.. Ziet er goed uit!
Dus we krijgen hier straks inside informatie en kunnen dan met voorkennis de dag van te voren al op pad naar de Lidl, om alle leuke dingetjes in te slaan voordat het grote publiek hier lucht van krijgt :p

Dit moet geen probleem zijn ;)
 
Wat het bier in dat bakje betreft ;)
Ik doe geen water meer in de bak van de wsm en wou toch wat......
Wilde zo graag toch iets toevoegen hihihi
En zelf opdrinken, ik ben meer een wijnmens
 
Terug
Bovenaan Onderaan