BasBQ
Beef en Steak

American Classic

S

sksteenb

Gast
Deze week 's avonds een keer op het terras een hamburger gegeten. Voor het bestellen wist ik het eigenlijk al, bij de eerste hap wist ik het zeker: het nadeel van een BBQ is dat het ergens anders vaak minder is..  :>

Daarom vandaag zelf maar aan echte burgers gemaakt.

IMG_1878_zps8enwwykx.jpg

800 gram rundergehakt
1 kleine versnipperde ui
2 TL zout
1 TL peper
1 TL selderijblad
1 TL paprikapoeder
1/4 TL knoflookpoeder
BBQ saus

Voorzichtig alle ingredi?nten mixen (niet kneden) voor een mooie bite en door naar de hamburgerpers

Samen met een rode ui in ringen op de Q, halverwege de snijkanten van het broodje grillen en de cheddar smelten op de burger.

Geen spannend gerecht maar kan genieten van het eindresultaat:
IMG_1880_zpsvlcd6fr3.jpg
 
ziet er heerlijk uit, en een zelfgemaakte hamburger is zooooo lekker  :)
 
Dat blief ik zomaar hoor!
 
Dat ziet er zeer smakelijk uit. Rode uien in ringen ga ik ook eens proberen. Bedankt voor het delen.
 
Ziet er goed uit! Hoe mix je ingredi?nten zonder te kneden? Gisteravond weer eens burgers gemaakt, maar om alle ingredi?nten te verspreiden kneed ik het gehakt toch altijd wel.
 
Kom net uit bed gerold, na een iets te gezellige bbq, gisteren. Water loopt me nu alweer in de mond. Lekker hoor.
 
joethesmoker zei:
Ziet er goed uit! Hoe mix je ingredi?nten zonder te kneden? Gisteravond weer eens burgers gemaakt, maar om alle ingredi?nten te verspreiden kneed ik het gehakt toch altijd wel.

Kan met twee vorken of voorzichtig met je vingers. Niet teveel druk uitoefenen, alles moet een beetje los blijven. Dan in de hamburger pers. Met echt kneden vind ik het anders een platte gehaktbal worden.
 
Ziet er goed uit!
 
Lekker!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan