BasBQ
Beef en Steak

Allereerste Pulled pork

 

LJB72

Tondelzoeker
Berichten
12
Gisteren begonnen met de rub te maken: zout,peper,knoflook,uienpoeder,paprikapoeder,basterdsuiker en de varkensprocoreur iets te ontdoen van de vetlaag.



Daarna lekker dik in de rub gezet en ingepakt voor een nachtje in de koelkast





Vanmorgen om 7.00 uur opgestaan eerst maar ff een grote bak koffie ,vlees uit de koelkast,houtsnippers in het water,bbq uitgeveegd, rooster schoon gemaakt ,hitteschild er in geplaatst en de briketten aangestoken in de beker.
Toen was het nog zo donker:



Om 9.00 uur was het zo ver de q op temperatuur snippers er in water er boven en het belangrijkste h? vlees op het rooster.

9.00 uur  rooster  94 graden kern  8 graden
10.00 uur rooster 110 graden kern 32 graden
11.00 uur rooster 114 graden kern 55 graden
12.00 uur rooster 113 graden kern 67 graden bovenkant en zijkant in de glaze gezet
13.00 uur rooster 105 graden kern 74 graden vlees gedraait en onderkant in de glaze gezet
14.00 uur rooster 100 graden kern 76 graden ingepakt in alufolie
15.00 uur rooster 115 graden kern 83 graden
15.30 uur rooster 120 graden kern 88 graden het vlees er af gehaald en afgedekt weg gezet sap opgevangen
16.15 uur begonnen met pullen klein beetje eindsaus gebruikt jum jum wat lekker.

Net voor de glaze (chili-olijfolie honing wiskey tomatenketchup):



In de glaze:




Net voor het pullen:



Kijk eens naar de mooie kleuren in het vlees:




Gereed:






#:-S
























 
lekker hoor, zie een knorretje aankomen  :)
 
Goed bezig!
 
Mooie! Bijna hetzelfde tijdschema als de mijne!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Nice collega!gefeliciteerd met je varkentje!
 
Proficiat met je Knorretje
 
Lekkerrr! Maar in 6,5 uur naar 88 graden? Hoe zwaar was dat stuk vlees als ik vragen mag? Verkijk ik me daar op of is het normaal dat bij de gegeven relatief lage roostertemperaturen toch zo snel de gewenste eindtemperatuur wordt bereikt? Het duurde bij mij maar liefst een uur of elf voordat het zover was en ik had een roostertemperatuur van circa 120 graden. Stuk procureur van 2,8 kilo bij mij.
 
D_SDennis zei:
Lekkerrr! Maar in 6,5 uur naar 88 graden? Hoe zwaar was dat stuk vlees als ik vragen mag? Verkijk ik me daar op of is het normaal dat bij de gegeven relatief lage roostertemperaturen toch zo snel de gewenste eindtemperatuur wordt bereikt? Het duurde bij mij maar liefst een uur of elf voordat het zover was en ik had een roostertemperatuur van circa 120 graden. Stuk procureur van 2,8 kilo bij mij.

Heb jij hem wel ingepakt in alu-folie?
 
Het stuk vlees woog 2,3 kilo.
Niet ge?njecteerd gewoon een rubje er op.
Heb in het begin heel even een temperatuur gehad van 120 graden toen de kooltjes iets geblust en de q iets laten smoren daarna vrij constant.
In het begin ging het heel snel,vlakke gedeelte bij 74 graden.
En ja wel ingepakt in alufolie.
 
Gefeliciteerd met je knor!
 
Mooie run, gefeliciteerd met je knorrie
 
Gefeliciteerd! Snelle run ook. En ziet er lekker uit hoor.
 
Gefeliciteerd met je knor en een fijne jaarwisseling!
 
Mooie reportage, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan