Afgelopen 1,5 maand niet veel in nederland geweest ivm met me werk in het buitenland, maar na het succes van me eerste PP.
was de drang van nog een keer PP maken erg groot, en me vrouw en ouders waren er erg over te spreken dus het was wachten op een goed moment om weer PP te maken. 2 keer de BBQ aan gehad in de tijd zins mijn eerste PP maar toen te weing tijd en vaste slager op vakantie.
Dus nu eindelijk de kans om weer een PP te maken.
Door de ervaring van de vorige keer, alles wel een beetje anders aangepakt.
In plaats van een nacht doorhalen er voor gekozen om gewoon vroeg te starten.
En betere manier van starten, vorige keer ging het even fout met de minion methode, net even teveel zuurstof bij en de brikketen ontvlammen te snel met als gevolg veel temperature schommelingen. (klep open , brikketen verwijderen etc. etc.)
Maar dat hebben we nu goed onder de knie
Donderdag eerst even langs de slager om me 2 kg Procureur te halen en dit is het geworden
De rub maken, ook deze keer kiezen we voor de Southern Succor Pork Rub maar ipv van 2 eetlepels zeezout maar 1.
Ingrediënten
1/4 cup versgemalen zwarte peper
1/4 cup paprikapoeder
1/4 cup ruwe rietsuiker
2 eetlepels zeezout
2 theelepels mosterdpoeder
1 theelepel cayennepeper
Maar was het nu wel even zat om met een handmolen aan de gang te gaan, en vrijdag word er gekeken naar een klein koffie molen.
Vrouw is nu net terug en heeft hem alvast aangeschaft. Super ding voor weinig.
de Procureur in de Rub
De Procureur krijgt een jasje aan voor de overnachting in de koelkast.
Even vroeg opstaan en de Procureur ligt voor de 2de keer in de Rub.
Even de BBQ voorbereiden.
En daar ligt hij dan om iets voor 6én op de Q
De tabel.
_______________BBQ_________PP
06:00__________46__________10
07:00__________99__________26
08:00__________110_________45
09:00__________107_________61
10:00__________75__________69 de klep is nu even open geweest om wat ecobrasse toe te voegen, en even appelsap met Bruine rum te sprayen
11:00__________101_________70
12:00__________95__________73 Nog een keer even snel sprayen en meteen maar even wat brikketen toevoegen en as tikken
13:00__________110_________71 lijkt erop dat "the zone" bereikt is
14:00__________105_________75
15:00__________107_________79
16:00__________107_________80
17:00__________108_________83
18:00__________109_________86
18:22__________109_________88 Yes hij is klaar
En wat ruikt hij al weer heerlijk.
Maar wat een verschil met de eerste keer, toen met een iets kleiner procureur er dus bijna 3 uur langer over gedaan, en dat zal hem wel in temperatuur regeling zitten.
Deze keer alles veel beter onder controle dus de klep bijna niet open gehad, alleen een paar keer om te vullen, en meestal alleen maar ff Sprayen.
Foto van de verse bollen, waren het niet dat de korst net even te krokant is voor een broodje PP, dus die worden voor morgen "normaal gebruikt" was gewoon in de stoom oven, dus niks met BBQ te maken.
Het mooie moment
Hier ligt hij nog even na de net geplaatste mais kolf.
Nog even een bark foto voordat hij in zijn aluminium jasje gaat om te rusten.
en in rust stand.
Wat ruikt hij toch lekker ken niet wachten om mijn tanden er in te zetten.
en nog even een grafiekje uitgezet, ten opzichte van de eerste keer PP
was de drang van nog een keer PP maken erg groot, en me vrouw en ouders waren er erg over te spreken dus het was wachten op een goed moment om weer PP te maken. 2 keer de BBQ aan gehad in de tijd zins mijn eerste PP maar toen te weing tijd en vaste slager op vakantie.
Dus nu eindelijk de kans om weer een PP te maken.
Door de ervaring van de vorige keer, alles wel een beetje anders aangepakt.
In plaats van een nacht doorhalen er voor gekozen om gewoon vroeg te starten.
En betere manier van starten, vorige keer ging het even fout met de minion methode, net even teveel zuurstof bij en de brikketen ontvlammen te snel met als gevolg veel temperature schommelingen. (klep open , brikketen verwijderen etc. etc.)
Maar dat hebben we nu goed onder de knie

Donderdag eerst even langs de slager om me 2 kg Procureur te halen en dit is het geworden

De rub maken, ook deze keer kiezen we voor de Southern Succor Pork Rub maar ipv van 2 eetlepels zeezout maar 1.
Ingrediënten
1/4 cup versgemalen zwarte peper
1/4 cup paprikapoeder
1/4 cup ruwe rietsuiker
2 eetlepels zeezout
2 theelepels mosterdpoeder
1 theelepel cayennepeper

Maar was het nu wel even zat om met een handmolen aan de gang te gaan, en vrijdag word er gekeken naar een klein koffie molen.
Vrouw is nu net terug en heeft hem alvast aangeschaft. Super ding voor weinig.

de Procureur in de Rub

De Procureur krijgt een jasje aan voor de overnachting in de koelkast.

Even vroeg opstaan en de Procureur ligt voor de 2de keer in de Rub.

Even de BBQ voorbereiden.

En daar ligt hij dan om iets voor 6én op de Q

De tabel.
_______________BBQ_________PP
06:00__________46__________10
07:00__________99__________26
08:00__________110_________45
09:00__________107_________61
10:00__________75__________69 de klep is nu even open geweest om wat ecobrasse toe te voegen, en even appelsap met Bruine rum te sprayen
11:00__________101_________70
12:00__________95__________73 Nog een keer even snel sprayen en meteen maar even wat brikketen toevoegen en as tikken
13:00__________110_________71 lijkt erop dat "the zone" bereikt is
14:00__________105_________75
15:00__________107_________79
16:00__________107_________80
17:00__________108_________83
18:00__________109_________86
18:22__________109_________88 Yes hij is klaar
En wat ruikt hij al weer heerlijk.
Maar wat een verschil met de eerste keer, toen met een iets kleiner procureur er dus bijna 3 uur langer over gedaan, en dat zal hem wel in temperatuur regeling zitten.
Deze keer alles veel beter onder controle dus de klep bijna niet open gehad, alleen een paar keer om te vullen, en meestal alleen maar ff Sprayen.
Foto van de verse bollen, waren het niet dat de korst net even te krokant is voor een broodje PP, dus die worden voor morgen "normaal gebruikt" was gewoon in de stoom oven, dus niks met BBQ te maken.
Het mooie moment

Hier ligt hij nog even na de net geplaatste mais kolf.

Nog even een bark foto voordat hij in zijn aluminium jasje gaat om te rusten.

en in rust stand.

Wat ruikt hij toch lekker ken niet wachten om mijn tanden er in te zetten.
en nog even een grafiekje uitgezet, ten opzichte van de eerste keer PP