BasBQ
Beef en Steak

2 keer primo PP

 
 

RoBBQ

Stoker
Berichten
392
Nadat we een tijdje terug eindelijk een grotere vriezer hadden gekocht.
Nog geen tijd gehad (teveel in buitenland voor werk)om de makro te bezoeken.
Maar afgelopen zaterdag even langs geweest en een een doos procureur gekocht. En uiteraard nog wat ander spul. ( doos ribben, paarden haas, tournados, biefstukken en wat stoofvlees eindelijk weer eens wat paardenvlees)

Gisteren 2 procureurs uit de vriezer en laten ontdooien.

1 procureur gaat met een Southern Succor Pork Rub en de andere is met BBG champion rub, en ge?njecteerd met BBG recept
Primo gestoomde met black ranch en wat JD rookhout.
Zal mijn benieuwen morgen hoe het verschil is tussen de 2

Foto's en temp's volgen later.

Gaan zo de oogjes sluiten. Want morgen vroeg op, want me vrouw is morgen jarig.

Zo hier dan de verlaten Foto's

De kandidaten.
IMG_8807.jpg


klaar voor de start
IMG_8813.jpg


Mister Southern Succor Rub
IMG_8814.jpg


Pulled
IMG_8815.jpg


Lonely Bob ( was ff vergeten een foto met bijna klaar met ze 2?n te nemen)
IMG_8816.jpg


Bob voor de pull
IMG_8817.jpg


Bob Na de Pull
IMG_8818.jpg


Omdat ik de southern eigenlijk altijd maakte zonder te injecteren dit keer ook niet gedaan, en Big Bob wel.
Viel me op dat Bob dus makkelijker te pullen was, Dus volgende keer gaan we zeker weer injecteren.

Smaak van Bob is zeer zeker ook voor herhaling vatbaar. al zal ik hem wel wat meer Uphm (lees Pit) willen geven.

Zo nu eerst ff naar de bakker, nieuwe Bollen halen. Had niet verwacht dat hij nu al klaar was.
Dus ff geen foto van het broodje. ( nu alleen maar ff zo geproefd tijdens het pullen 8)

Grafiek is gemaakt met Igrill, maar die temp wijkt een paar graden af met me maverick. Voorheen altijd met de maverick gewerkt. Dus die temp aan gehouden om er af te halen.
Igrill maakt er ook een zooitje van als hij een plaatje van de grafiek moet maken, dus tijden zijn er bijna niet uit te halen. en als CSV exportern wilt hij ook niet (crash) ;(
grafiek.png


Je vraagt je misschien af waarom eerst de PP met de rode lijn er af, daar had ik dus me maverick in zitten. en dacht eigenlijk de witte was, kwam daar achter nadat ik klaar was me pullen van de eerste. 2de Pulled had ik er op laten liggen, dus die is nog even warmer geworden.
 
ben benieuwd naar de foto's!
 
Inderdaad, zonder foto's is het natuurlijk niet gebeurd ;)
 
Ik ben benieuwd!
Kijken of ik je beetje kan volgen tussen de werkzaamheden door.
 
ben erg benieuwd naar het verschil en naar de foto's
 
Volg het met interesse, en alvast gefeliciteerd met je vrouw !
 
Was de bedoeling om gisteren avond al foto's en temp. te plaatsen.
Maar door wat drukte niet van gekomen.
Dus er is weinig te volgen, is meer een start to finish in one.

En ze zijn redelijk snel gegaan. Zijn er net af Gepulled
Zijn bezig met foto's uploaden en gaan zo eens kijken of ik nog een grafiek ken brouwen.
 
Was al begonnen om 18;00 dus opzich valt het snel mee, kleine 14 uur
 
Ze zien er goed uit.
Al vast gefeliciteerd met je knorretje.

En natuurlijk gefeliciteerd met je vrouw.
 
Welke van de twee thermometers geeft nu de goede temperatuur aan? Misschien is dat langer erop liggen van je BBG we de rede dat hij makkelijker pult en niet je injectie ;)
 
Zou kunnen natuurlijk, Bob heeft maar 18 min, langer op gelegen.
Maar voorheen eigenlijk alleen maar de maverick gebruikt ( getest met ijs water en kokend water)
Nadat de eerste er af ging , de meter in de Bob gestoken. En die was toen 87.
Maar blijft lastig met verschillende meters.
Maar gelukkig smaken ze beide erg lekker 8)
 
Zien er weer geweldig uit, krijg spontaan zin om in de vriezer een zakje PP op te duiken.
 
Ziet er heerlijk uit! En aan ruimte geen gebrek op je barbecue!
 
Daar is niks mis mee, gefeliciteerd met je knorretje!
 
@gerard Inderdaad aan ruimte geen gebrek, 8) wilden eigenlijk op de uitdaging van noskos ingaan (. 3 badges in 1 keer) maar aangezien ik niet even snel aan brisket kon komen staat dat voor een andere keer op programma 8), zodat we de ruimte eens echt tot zijn recht kunnen laten komen.

@spiffs En de bark was inderdaad op beide goed aanwezig.
En op het moment neig ik toch naar "to inject"
 
Terug
Bovenaan Onderaan