BasBQ
Beef en Steak

2 duitse varkens nekken

AV

Gemarineerd
Berichten
1.193
zaterdag  ffn over de grens een paar betaalbare verse nacken gehaald...4,50 p/k
en 48 uur in de kruidenpekel.
daarna in de vacuum en terug in de koeling  en later deze week rustig garen in de rookoven tot een lekkere procureur .
dan met de snijmachine in plakken van div dikte en dan een deel terug in de vriezer voor de kerst  en t andere deel gelijk wegwerken.





 
Da's fijn varkenknagen voor die prijs zeg!
 
vanmorgen t oventje opgestookt en de 2 nekken op t rooster en rustig een uurtje of 6 tot een kern van 75 graden laten garen.
later afgekoeld aan mooie plakken gesneden met de  snijmachine en in portie s terug in de vriezer.








en natuurlijk niet alles in de vriezer,,lekker direct wat weggewerkt en wat in de nasi vanavond en hij was heerlijk mals .
had nog wel een etmaal langer in de pekel gekund.
maar met kerst komen de plakken nog een tijd  in de  sudder siepel jus en dan word de smaak weer heel anders.
 
ziet er zeer smaakvol uit
 
BertM zei:
Zijn die verkens hetzelfde als de Duitsers:

ze zullen wel net zo hard schreeuwen as een duutser,maar grotere bek kan me niet voorstellen :D
daarom wordt een duutser op zn dikke bierpens begraven,en niet op zn rug.
want dan is dr te weinig zand om die grote bek te vullen. =))
 
Ziet er super uit.  Smakelijk!
 
daar kan je wel een paar maaltjes mee doen  ;)
 
Weet niet of je vaker in Duitsland komt, Tip bij de Edeka zijn de varkens nekken vaak in de aan bieding voor 2,50 per kilo, en echt heel goed vlees gisteren weer 17,5 kilo van klaar gemaakt  :D
 
-Danny- zei:
Weet niet of je vaker in Duitsland komt, Tip bij de Edeka zijn de varkens nekken vaak in de aan bieding voor 2,50 per kilo

Is dat dezelfde winkel waar je laatst halve varkens kon kopen voor iets van ?2,- per kg?
 
k haal vaker  vlees in Duitsland dan hiero.
bij de grotere supers is t in stukken van 1 kilo gesneden en voorverpakt in vind ik onhandige lompe plastiek bakken.
en ook voor rond de 3 euro p/k.
bij de kleinere supers zoals de Combi en de vleeshal in Twist lig t vers in 2a3 kilo stukken onverpakt in de koeling en dat heeft mn voorkeur en betaal ik graag een euro-tje meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan