BasBQ
Beef en Steak

2.7 kilo proceur ontdooien

 
 

Uchman

Kooltjesharker
Berichten
171
Hallo

Ik heb 2,7 kilo proceur in mijn vriezer iemand tips om dit te ontdooien en hoeveel tijd zal dit duren ??


Alvast bedankt

 
Is hij gevacumeerd? Dan in een bak water leggen en in de koelkast zetten. Dan is het in een nachtje wel gepiept.
Anders gewoon rustig laten ontdooien. Duurt een uur of 24-36 denk ik.
 
Hoe langer je hier lid ben, hoe beter je word in het plannen van werkzaamheden :)
 
En het rustig ontdooien is ook in de koelkast. Voor iemand weer idee?n krijgt en hem in het zonnetje achter het raam parkeert ;)
 
Magnetron is zeker geen optie?  :-O    ;)
 
Ligt er ook aan hoe koud je koelkast staat..
 
Ridevi71 zei:
Magnetron is zeker geen optie?  :-O    ;)

zeker wel,maar dan niet aanzetten.
doe meesta lgroot vlees in een bak water minimaal 12 uur in de magnatron of oven en daarna pas in de koelkast.
een magnatron/oven is geisolleerd dus wbt verkeerde temperatuur is dr niks aan de hand .
een koelkast blijft koelen en ontdooien daarom duurt veel langer .

een nacht in een kartonnen doos werkt ook goed
 
AV zei:
zeker wel,maar dan niet aanzetten.
doe meesta lgroot vlees in een bak water minimaal 12 uur in de magnatron of oven en daarna pas in de koelkast.
een magnatron/oven is geisolleerd dus wbt verkeerde temperatuur is dr niks aan de hand .
een koelkast blijft koelen en ontdooien daarom duurt veel langer .

een nacht in een kartonnen doos werkt ook goed

goeie tip
scheelt ook weer plek in de koelkast  :D
 
zal t ontdooi vraagstuk nog scherper stellen.
zelfs met dit weer durf ik de 1ste ontdooi sessie  s avonds de nacht over in kartonnen doos.en dan s morgens voor naar t werk gaan de pan in de koelkast.
dan is t vlees tegen avond veilig ontdooit. :D B-)
 
AV zei:
zal t ontdooi vraagstuk nog scherper stellen.
zelfs met dit weer durf ik de 1ste ontdooi sessie  s avonds de nacht over in kartonnen doos.en dan s morgens voor naar t werk gaan de pan in de koelkast.
dan is t vlees tegen avond veilig ontdooit. :D B-)
En dus heb ik gisteren een stukje vlees van 4.5kg in een bak met water in de magnetron gezet, vanmorgen water ververst (er kwamen wat stukjes ijs vrij, dus koud was het nog zeker) en nu verplaatst naar de koelkast. Vlees moet morgen ochtend ontdooid zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan