BasBQ
Beef en Steak

1ste Bacon ever...

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Hallo, als bacon lover..., moest ik er toch aan geloven...
Had me ingelezen, en kon al vlug aan de gang, omdat ik door even langs te gaan bij Frits (waarvoormijndank) wat Leozout (waarvoormijndank) kon bemachtigen.

Had het allemaal goed gepland..., maar ja.., dan gaat het toch altijd anders...

Het moment dat iets mislukt komt natuurlijk steeds dichterbij..., we gaan in ieder geval proberen hier iets moois van te maken.

Hier het stuk zwijn, met knotchen..., dat blijkt achteraf geen goed idee te zijn...



Geziplockedbagged en de koelkast in...



Na 8 dagen (had een verkeerde planning) uit de bag, en de koelkast in voor nog eens 24 uur...



Geprobeerd het zwoerd er af te snijden, mijn snijkunsten moet ik nog "aanscherpen"...
Ook geprobeerd de botten te verwijderen, met die poging ben ik vlug gestopt omdat ik geen benul had of ik dat wel goed deed, en ik vond het erg moeilijk...




Op "Lucille", op en rond de 107?, voor een dikke drie en half uur...



Met dit als eindresultaat...





OMG...
Best tasted bacon ever.....

Ik ben niet vlug van mijn stuk te brengen, maar als ik met het eten van iets lekkers kippenvel krijg op mijn armen, dan is het GOED!!!!
En ik had kippenvel..., en nu weer, nu ik er aan terug denk... :)



Twee dingen, er zou iets lekkers te maken zijn van het zwoerd..., echter is mij dit niet gelukt, dat vind ik wel jammer...

Ander "ding", ik heb nu een bonk bacon nog over..., hoe bewaar ik dit in de koelkast?
In een bakje, gewoon droog of toch gevacumeerd? Ik neig er na om het tot zondag te bewaren voor een nice Irish or Scottish breakfast...

Meer tips altijd welcome...
 
Mooi stukje bacon!
Ik laat de bacon altijd na het roken een nacht in de koelkast en dan nog een tijdje in de vriezer alvorens het te snijden (snijmachine). Daarna portioneren, vacuumeren en in de vriezer. De dag dat je bacon wilt gebruiken, portie uit de vriezer, even onder de warme kraan en klaar....
 
Tot zondag vacumeren, langer dan beter invriezen.
 
Ziet er erg lekker uit, wanneer maak je weer? Ik ken iemand die bij je in de buurt woont, je zou wat achter kunnen laten voor mij  =)) =))
 
Netjes, en wat Bert zegt.

Misschien was het iets om de zwoerd hot en fast te doen?
 
ziet er erg goed uit!!  heerlijk!
 
Bacon hmmmmmm lekker........ EIgen bacon is lekker!
Daarnaast is eigenlijk alles wat je zelf maakt wat hier voorbij komt lekkerder dan ergens anders... je bent in een keer verprutst na je eertse bacon, eerste eigen spare ribs, PP, worst... ga zo maar door!
 
Ziet er heelrijk uit; prachtig staaltje werk! :D En dat kippenvel herken ik wel!  ;)
 
Bacon bewaren?
Je kan het ook hier bewaren.
Ik beloof ervan af te blijven ;)
 
Bacon en kippenvel is een goede combinatie :D
 
Leuk project! Wil ook echt graag is maken
 
Kippenvel wij vonden het ook al zo koud hier. :D
 
Ziet er goed uit! Welk hout heb je gebruikt?
 
dennisb zei:
Ziet er goed uit! Welk hout heb je gebruikt?

Dat was wat hout wat mijn vader over had, uit zijn "rookton" tijd.
Dat heb ik op gemaakt...

Hout is "besteld" bij een tuinman, die nog wel eens een boompje om zaagt... B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan