Morgen komt mijn zwager met zijn vrouw eten. Ze wilden graag een keer kreeft eten en ze dachten dat ik dat wel kon klaarmaken. In het kader van: "dat heb ik nog nooit geprobeerd, dus ik denk dat ik dat wel kan" heb ik de uitdaging aangenomen.
Ik heb al de nodige research op internet gedaan en ik denk dat ik dit recept ga volgen:
bbqrockstars.nl
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kreeft bereiden op de barbecue? Zijn er nog tips, do's en dont's? Ze gaan verse (levende) kreeft kopen. Er is altijd wat discussie wat de beste manier is om er een eind aan te maken: in kokend water of de kop doorsnijden. Ik denk eraan om hem door te snijden. Hij kan dan direct in 2 helften op de barbecue en zo weet ik dat hij nog geen garing heeft gehad van kokend water.
Zoals gezegd: Tips zijn welkom!
Ik heb al de nodige research op internet gedaan en ik denk dat ik dit recept ga volgen:

Gegrilde kreeft met kruidenboter - BBQ Rockstars
Een heerlijk gerecht voor een ‘seafood’ barbecue: gegrilde kreeft met kruidenboter. We hebben voor dit gerecht levende kreeft gekocht en deze gehalveerd. Je kunt op ons Youtube-kanaal zien hoe we dit hebben gedaan. De kreeft hebben we tijdens het grillen ingesmeerd met zelfgemaakte kruidenboter...

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kreeft bereiden op de barbecue? Zijn er nog tips, do's en dont's? Ze gaan verse (levende) kreeft kopen. Er is altijd wat discussie wat de beste manier is om er een eind aan te maken: in kokend water of de kop doorsnijden. Ik denk eraan om hem door te snijden. Hij kan dan direct in 2 helften op de barbecue en zo weet ik dat hij nog geen garing heeft gehad van kokend water.
Zoals gezegd: Tips zijn welkom!