BasBQ
Beef en Steak

Temperatuur meter

Roblaar

Kooltjesharker
Berichten
146
Goede middag,

Gelukkig is het weer zover dat het weer beter wordt voor de Bqq.
Nou ben ik opzoek naar een goede thermometer, ben nu in het bezit van een mavorick maar daar ben ik niet tevreden over.

Hij schiet van hoog naar laag de temperatuur en de Dome blijft mooi stabiel. Geeft wel 100 gr aan als ik de pen in kokend water doe, begrijp niet helemaal wat er stuk aan is.
Ik had weekend spareribs gemaakt, aangestoken en meteen de pen op het rooster gezet voor de temperatuur te controleren. Daarna de ribs erop. Dome was mooi op 110, Maverick schoot ophoog daarna weer naar beneden en weer omhoog enz. Denk dat de termometer stuk is vandaar de vraag voor een goede meter.

Gr rob
 
Zwabbert de waarde steeds heen en weer of geeft hij ook LLL aan soms in de display? Het zou kunnen gaan om een draad breukje of een ander probleem met de t-sonde. Misschien eens proberen of je een nieuwe voeler kunt kopen, die zijn los te koop. Gebruik je die voeler met de grill-clip op het rooster? Misschien zit het puntje te dicht bij de luchtstroom langs de platesetter en zorgt dat voor schommelingen? Klopt het dat je twee probes hebt, eentje in de bbq en eentje voor de kern van het vlees? Wissel die eens om en kijk of dat helpt? Maverick staat best erg goed bekend hoor, zou niet zomaar opgeven.
 
Het zou ook misschien met de wind te maken kunnen hebben? Ik heb ook wel eens een fluctuerende temp. gehad met harde wind


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goede morgen,

Geeft geen LLL aan in het display, het is zo dat de Dome bv 120 aangeeft en de meter 140 daarna weer 120, de punt van de meter zit niet tegen de luchtstroom aan.
Er zitten 2 voelers en 1 gebruik ik met de klem  voor temp op het rooster. 
Misschien wat er gezegd wordt  door de wind.
Zal  ook even kijken of de meter in de Dome wel correct is?
Zie ook geen lekkage


 
Dit al geprobeerd:

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6651.0

De latere versies (waterproof) van de probes van Maverick hebben er geen last meer van (ET 732, 733 etc)
De af fabriek probes wel.

Ik heb nu sinds 3 maanden de Maverick XR50 en die bevalt tot nu toe goed, maar ook daar las ik vanuit de U.S. dat er soms storingen door de probes worden veroorzaakt.
Voor de zekerheid heb ik nieuwe probes besteld, die zien er qua fabrikage iets anders uit als de af fabriek probes.

Mocht je helemaal geen vertrouwen meer hebben in Maverick, dan zou ik voor de Smoke van ETI (thermapen.nl) gaan, kost wel 130 Euro.

 
Ik heb vandaag even de Dome meter gecontroleerd in heet water die was perfect op 100gr, Maverick getest en ook perfect op 100 gr. Bart vernieuwd en ga van het weekend toch nog even proberen.

Kan het zijn dat ik de thermometer meteen op het rooster klem? Ga eens proberen om eerst de q op temp te laten komen en daarna de temperatuur meter erin.

Jullie horen het resultaat
 
Daarom vroeg ik of je die meegeleverde grill-clip gebruikt. Een aardappel of alufolie werkt ook, als je maar zorgt dat het puntje vrij is en de warme lucht meet. Niet tegen het staal van het rooster en niet vol in de hete luchtstroom rond je platesetter.
 
Ik gebruik de meegeleverde clip, de punt komt niet in aanraking met de luchtstroom.
 
Kortsluiting door vocht hoeft in het begin niet continu zich voor te doen, dat bouwt zich op.
Sprak hij uit ervaring.

Dat jutteren van temperatuur wordt vanzelf erger.
 
Mooie tips, ga ik ook even proberen met de inkbird probes

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de probes. Gaf elke keer vreemde waardes aan, zelfs met een nieuwe probe. Denk dat het aan de Maverick zelf ligt.

Uiteindelijk heb ik een Inkbird IBBQ-4T gekocht, bevalt prima.

Weet alleen niet wat ik met de Maverick ga doen..
 
Bonald zei:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de probes. Gaf elke keer vreemde waardes aan, zelfs met een nieuwe probe. Denk dat het aan de Maverick zelf ligt.

Uiteindelijk heb ik een Inkbird IBBQ-4T gekocht, bevalt prima.

Weet alleen niet wat ik met de Maverick ga doen..

Lezen: ;)
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6651.0

Alle probes die ik in de afgelopen 10 jaar heb gehad van Maverick en die deze mankementen vertoonden, zijn met deze behandeling (link hierboven) weer gerepareerd.
 
Heb ditzelfde probleem ook gehad met de ikea (fantast) probe; te enthousiast met schoonmaken geweest. Uurtje in de hete oven (maar kan ook in een hete bqq) heeft het weer netjes opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan