BasBQ
Beef en Steak

Bastard gridlifter

Sjaak

Tondelzoeker
Berichten
3
Beste mensen,

Ik heb me al eens voorgesteld op dit forum maar ga pas nu wat actiever worden. Ik stap definitief over van mijn Weber kogel bbq naar een Bastard. Zojuist de Large compleet 2019 besteld. Ik kijk ernaar uit ermee aan de slag te gaan!

Ik heb meteen een vraag over de Gridlifter. Dat lijkt me een zeer nuttig, misschien zelfs onmisbaar, hulpmiddel. Helaas kan ik de Bastard versie nergens meer vinden. Overal uitverkocht. Bastard schijnt pas medio dit jaar te kunnen leveren.

Voor de BGE zijn gewoon lifters te koop, passen deze ook op de roosters van de Bastard?
Zijn er andere opties?

Alvast dank!

 
Ik heb een heel goedkope BBQ vleesvork van de Blokker. De punten 90o omgebogen en gebruik dat zowel als as-schuif als grid lifter (voor het dikke Bastard RVS rooster). Met aan mijn andere hand een hittebestendige handschoen.

Over die handschoenen: in eerste instantie had ik een paar dat tot 250oC bescherming bood. Dat bleek onvoldoende want de handschoenen smolten toen ik de gietijzeren plate setter uit het vuur haalde.
 
Heb er wen gehad maar in de puntlassen zat een productie fout.

Wachten op februari/maart is de moeite.
 
De bge lijkt mij op plaatjes iets degelijker. Beetje googlen en je hebt hem voor dezelfde prijs. Moet passen lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan