BasBQ
Beef en Steak

Berenlucht

Daan

Tondelzoeker
Berichten
18
Pas geleden Pulled pork gemaakt maar toen hij klaar was om te pullen kwam er daar toch een (beren) zeiklucht vanaf, ik heb dan gelijk geen trek meer.
Is dat nou te voorkomen of is het gewoon pech hebben?
In NL mag ongecastreerd mannetjesvlees gewoon de winkel in en dat meurt als de ziekte als je daar gevoelig voor bent.
 
Ik heb het weleens met karbonades. Volgens mij is het gewoon pech hebben.
 
Tegenwoordig zijn er steeds minder boeren die de varkens castreren door alle regelgeving die geldt.

In slachterijen proberen ze de varkens met beren lucht er wel tussenuit te halen maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er wat tussendoor glipt. Voornamelijk vrouwen zullen dit sneller ruiken.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
Idd als de varkens niet gecastreerd worden krijg je die beren lucht. Zeker als het vee ouder is.
Bij wilde zwijnen is dat nog veel erger. Grote keilers eten we dan ook nooit zelf op. En die geur krijg je er niet uit. En zou je voor het bereiden ook al moeten ruiken.
 
Wij hebben het wel eens met van die verpakte gerookt spek blokjes. Tijdens het bakken komt er soms een vieze geur vanaf. Gelijk geen honger meer.
 
Lang geleden kende ik iemand die ongecastreerde varkens hield. Niet doormesten en relatief jong slachten voorkomt dit grotendeels. Er schijnen ook rassen te zijn die er minder last van hebben. Heb je allemaal niks aan bij de meeste slagers en supermarkten, maar bij hem kreeg je je geld terug als het vlees naar pis stonk. Nooit gebeurd gelukkig, het is inderdaad een afschuwelijke lucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan