BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste low 'n slow sessie: Pulled Beef

Ben al een tijdje met de hobby bezig maar tot nu toe was mijn langste sessie iets van 4 uur (Classic ribs Noskos style). Vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een USA Chuck Roast op de Weber. Heb gisteren al de boel in de rub gezet en de BBQ voorbereid met een snake en wat hout, inmiddels staat hij alweer wat uurtjes te gloeien. Kreeg net wel even de schrik toen ik zag dat hij wat afkoelde maar dat kwam door een regenbui. Buitje weg en de temperatuur trekt netjes op naar de 105 op het rooster. Kerntemp hangt al een tijd rond de 60 graden, is dit nu de befaamde 'Zone'?

PB1.JPG
 
Zou kunnen... 60 is wel wat laag voor die Stall maar dat kan het wel zijn. Gewoon lekker volhouden!
 
We gaan het zien. Ondertussen gewoon thuiswerken met een schuin oog naar de thermometer  ;)
Edit: hij steeg geleidelijk naar rond de 70 en hangt daar nu al 1,5 uur op. Dus die stall kwam toch nog wat later.
 
En dan hier nog even het resultaat. Ik hield niet zo heel veel vocht over en hij was ietsje droog, maar verder heel erg lekker!

PB2.JPG
 
Ziet er goed uit. Ook een stevige bark. Mooi hoor. Lust ik wel.
 
Ziet er prima uit wat bbqsaus erbij en klaar op het broodje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Hij was erg geslaagd al zeg ik het zelf! En gelijk wat weggebracht naar de schoonouders die de deur niet uit kunnen. Werd erg gewaardeerd gelukkig.
Volgende keer maar eens pulled pork.
 
Welk recept heb je gebruikt als ik vragen mag?
Ik ken er een met nog een kooksessie in de runderfond op het laatste stuk. Blijft het denk ik wat malser van:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan