BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Dimez

Tondelzoeker
Berichten
1
Goedemorgen allemaal,

Vorig jaar ben ik al wat gaan experimenteren met barbecue?n.
Ik vind het erg leuk om bezig te zijn met een projectje, dingen uitproberen, liefst met een biertje erbij.
Vorig jaar gestart met het bereiden van spareribs en picanha. Daarna heb ik nog een keer picanha gemaakt en ondertussen met sinterklaas het boek van Jord Althuizen gekregen.

Nu iedereen verplicht veel thuis zit en het mooie weer er weer aankomt ben ik weer aan het bbq-en geslagen en inmiddels beer can chicken en beef jerky gemaakt.
Mijn equipment is nog niet top, namelijk een weber compact kettle (47cm) en onderweg is een patton mini (https://www.allesvoorbbq.nl/patton-kamado-premium-grill-15.html)
Ik vind het voor nu zonde om 700 euro (of meer) aan een bbq uit te geven. Dat kan altijd nog als ik enthousiast blijf en ik zelf alles wat beter onder controle heb.
 
Hoi Dimez,
welkom bij het Genootschap.
Ik hoop voor je dat de BCC gaat passen op de mini Kamado, veel success
Voor die 250 euro heb je al een Weber 57 (One Touch), en daar passen met gemak 2 tot 3 BCC's tegelijk op, vandaar
 
Hoi Ewald,

Mijn kamado was 200 euro (vond ergens een aanbieding) en dat is gewoon een aanvulling.
Mijn volgende stap is om mijn huidige weber naar mijn ouders te doen (die willen ook een andere bbq) en zelf een Weber Master touch te kopen. Dat was mijn eerste planning eigenlijk ook, maar ik vond zon kleine kamado toch ook wel leuk.

Ik moet ook eerst een paar gerechten lekker bereiden, zodat de vrouw wat enthousiaster wordt en niet zo moeilijk doet over wat extra uitgaven ;)


 
Hoi Demiz,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.
 
Welkom hier!
 
Bedankt allemaal!

Toch nog een vraagje over mijn bbq's.
Mijn kleine kamado (34cm, dus wel een slag groter dan de meeste kleine varianten) is onderweg en ondertussen ben ik langzaam op zoek naar een Weber master touch 57 cm.
Samen komt dit ongeveer op ? 425 uit. (Al hoop ik de master touch nog ergens op marktplaats of zo te kunnen scoren)

Nu heb ik bij de welkoop bij ons een Grizzly Grills large kamado (46 cm) gezien voor ? 650,-
Eigenlijk vind ik dat veel te veel geld voor een bbq, maar per saldo is het nou ook weer niet heel veel meer dan de 2 die ik van plan was te kopen.

Waar denken jullie dat ik meer aan heb? De weber plus een kleine kamado of het bij 1 kamado houden en dan wat groter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan