BasBQ
Beef en Steak

Zout roken?

 
 
 
 

Abraham

Pitmaster
Berichten
919
Heeft iemand tips over het roken van zout? Koud, warm, droog, vochtig... Ik heb er ooit wat over gelezen maar kan het niet meer vinden. Alvast dank!
 
Dick3G doet dit regelmatig, hij rookt het een uur of 10 dacht ik, ??n volle lading van de CSG zou genoeg moeten zijn. Hij gebruikt er zo'n spatschermpje voor dat je op je pan kunt leggen tegen het spatten, die dingen zijn van een soort fijn gaas, dus de rook kan er makkelijk door maar je zout blijft er wel op liggen.
Maldon grof zeezout is prima te gebruiken en het werkt het beste als het een beetje vochtig is, Dick laat het een nachtje buiten liggen (wel afgedekt) als het wat vochtiger is, zo blijft de rook beter aan je zout kleven.

Volgens mij was dit het, ik hoor het wel van de expert of ik goed heb opgelet tijdens zijn uitleg ;)
 
Ik heb een keer zout gerookt, ik heb dit toen met warme rook gedaan van een graad of 80. Heb daarvoor Maldon zout gebruikt want dat zijn fijne grote kristallen. Deze heb ik in een aluminium bakje in de rook gezet voor uur, halverwege even omschudden. Succes.
Vraag Dick ook even die doet het namelijk anders.
Edit: zie dat Dennis ook al had geantwoord :).
Hier is mijn draadje over gerookt zout
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=524.msg5632#msg5632
 
Bedankt voor de tips. Ik ga beide manieren gewoon proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan