BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu kan ik niet achterblijven :)



De bovenste is gedaan met de rub van Noskos zijn BCC, de onderste met Sweet Rub O'Mine.
Helaas bleek mijn temp. Meter net nu vandaag de geest te geven dus de temperatuur was een beetje een gok.
Ook kreeg ik de temp van de Q niet hoger dan 150 graden, zal wel aan de wind gelegen hebben.



Het oordeel is gelijkspel,mijn vrouw vond de rechter lekkerder ( Sweet rub) en ik de linker, die een betere nasmaak had.
Ook deze worst was droger dan de supermarkt versie, maar heeft een lekkere structuur .
Mijn vrouw lust normaal geen grillworst, maar deze vond ze wel lekker.

De rest wil ik morgen in dunne plakjes snijden, om op een lekker broodje te proberen.
Het is jammer dat ze zo groot waren, moet maar eens op zoek naar kleinere zakken.
Vroeger zat hier vlak over de grens een worstenwinkel, maar eens kijken of die er nog is.
 
Ik zou wel graag het recept van die mooie grillworst willen hebben. Of hebben jullie geheimhoudingsplicht?
 
Verdorie, ik moest net naar huis wegens andere verplichtingen toen we aan de grill worst begonnen, heb wat lekkers gemist zo te zien!!!
 
@ Nosmo:
We hebben 2 A4tjes meegekregen met recepten, maar deze staat er niet bij.
Wat ik begreep  zat er niet veel meer als wat peper en zout met kippen dijen, maar misschien heeft iemand anders beter opgelet.

Ik zal in ieder geval de recepten overtypen  zodat ik ze later zelf terug kan vinden en zal een pdf-bestand voor downloaden hier neerzetten, als dat mag.
 
Wat een prachtige foto's daar zou ik graag wat van proeven.....
De recepten tik ik morgen avond even over en maak daar even een apart draadje van.....
De gril worst staat idd niet op het vel maar was idd kippendijen met standaard kruiden. Zo ook de braadworst, deze is gemaakt met voorgemixte braadworst kruiden....

Iedereen bedankt voor het posten van de ervaringen en foto's... Top!

De voorgemixte kruiden zitten vaak in grote zakken, wellicht een idee om een zak te kopen met meerdere mensen zodat we niet gelijk voor 50 kilo worstkruiden hebben liggen....
 
BertM zei:
@ Nosmo:
We hebben 2 A4tjes meegekregen met recepten, maar deze staat er niet bij.
Wat ik begreep  zat er niet veel meer als wat peper en zout met kippen dijen, maar misschien heeft iemand anders beter opgelet.

Ik zal in ieder geval de recepten overtypen  zodat ik ze later zelf terug kan vinden en zal een pdf-bestand voor downloaden hier neerzetten, als dat mag.

Zie nu Bert z'n reactie...  :D helemaal goed wachten we dit even af...
 
Boel0037 zei:
Zie nu Bert z'n reactie...  :D helemaal goed wachten we dit even af...

Oei, dat was niet de bedoeling wil je niet voor het hoofd stoten.. het was jouw feestje  :-S

Heb alleen iets met papier, ben het altijd kwijt en als het in mijn digitale doos zit kan ik het zo weer uitprinten.
Heb het ondertussen in een google doc staan, het is aan jouw of ik het plaats of dat ik je het document even stuur.
Dacht zelf onder Charcuterie..
 
Zo.....twee stukjes in de vriezer voor bij de nieuwjaarsreceptie. Hoop dat het nog een beetje te eten is wanneer het weer ontdooid is :p

13830675345471.jpg
 
Nosmo zei:
Ik zou wel graag het recept van die mooie grillworst willen hebben. Of hebben jullie geheimhoudingsplicht?

Kippedijen vlees, Colorozo zout & Grillworst kruiden van Vuur&Rook :)

Zie dat iedereen netjes foto's heeft gepost van de grillworst, als veroorzaker kan ik nu natuurlijk niet achterblijven.
Hier alvast de foto van het kookproces, zal vanavond nog even eentje maken van het resultaat.

IMG_4869.jpg
 
En dan kom je thuis met twee verse chorizo's die gedroogd moeten worden in de schuur.... Maar ik dacht " muizen" . Dus twee vliegendeksels aan elkaar vast gemaakt, worst ertussen en hangen maar.
36b5cd5f74fba7c0c035959518ce8f9b.jpg


f825ecdabd83682f70acc13d23f3dc0c.jpg


En aan de neus van Guus mankeert he le maal niets, die loopt de hele tijd te zoeken.... =))

a2e1cec93bfce09e95184aa110cd6cf8.jpg


362ccc2fc6610148cde79bf71e479262.jpg


 
Die chorizoworstjes.... die zijn hier niet aan hangen toegekomen...
Ik heb in een enthousiaste barbecue sessie alles op de Q gemikt....
Pas onder het eten bedacht ik me dat er twee worsten niet op hadden gemoeten, maar ook van de Q smaakten ze heerlijk!
Dus wie niet kan wachten..... :)
 
Waren ze dan niet erg zout Ivo? Daar was ik voor gewaarschuwd door Martijn. En daarom gaat er bij de chorizo om te bakken, dus minder zout in recept.
 
Hoewel ik zelf altijd weinig zout gebruik, en hogere doseringen me dus meestal wel opvallen is het me hier niet opgevallen... Was wel lekker gekruid, maar niet TE zout naar mijn smaak ;)
 
O, ok dan!
 
En dan vertrek je bij Rook en Vuur.
En dan rij je thuis de straat in....
En dan bedenk je je dat je je vest vergeten bent....
Meteen met Martijn gebeld....
En dan krijg je dus ZONDER KOSTEN je vest thuis gestuurd...

Met kadotje ook nog.
MARTIJN BEDANKT, JE BENT EEN TOPPER!!!
IMG_26261_zps345895f9.jpg
 
Ook slim!
 
Mooie foto's van de chorizo's. ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan