BasBQ
Beef en Steak

Waar pizza ingrediënten kopen?

Kwam bij de Albert Heijn in de diepvries bollen pizzadeeg tegen. Heeft iemand die al eens gehad? Waren 2 voor 2,50
 
Bedankt om de de ellende te besparen. Zag ze laatst ook bij BBQ Experience Centre. Dat is niet ver hiervandaan daar had ik meer vertrouwen in voor als je een keer spontaan pizza wilt eten en je ze alleen hoeft te ontdooien.

Laat die van AH wel links liggen en probeer vers te maken als het van tevoren is gepland.
 
Ja, geen succes hier…
Vers is 100x beter qua rollen en smaak.

Rollen ? Dat is uit den boze :) Stretchen moet je doen. Eenmaal je het een paar x gedaan hebt is het niet zo moeilijk hoor

Ik heb al wat bloem gekocht van een beetje overal de afgelopen 2 jaar. Maar tegenwoordig neem ik dus gewoon van de supermarkt een merk mee Maar ga dikwijls bij Horta hier om de hoek een pakje bloem halen, 2,25 euro voor 1kg. En tussen al die bloem die ik al gebruikt heb, heb ik zeer weinig verschil gemerkt qua smaak. Qua verwerking is het ene wat meer elastich als het andere, wat meer of minder water. Maar ook bijvoorbeeld van De Cecco is zeker geen slechte bloem. Heb hier nog een pak of 6 staan van als het 1+1 was :)

Hoe je het deeg maakt en de rusttijden etc hebben veel meer invloed dan het deeg. Heb onlangs zo eens de dag ervoor wat deeg gemaakt, in de ochtend en dan zoals gewoonlijk rond de middag. Daar zat toch wat verschil op. 3 "identiek" dezelfde pizza's gemaak voor zover je dat identiek kan krijgen, er zit gauw al wat meer saus of kaas op. Ik ben niet van het type we gaan hier alles perfect afwegen. Ik neem een "snuif" zout en doe wat honing in mijn water voor de gist. Het water is a peu press altijd hetzelfde, maar ga niet kijken op 1-2-5 milliliter meer ofzo. Zelfde qua gewicht. Is dit 720gr of 725 ga ik ook niet moeilijk voor doen.

Ik ben zeker een koning qua stretchen, maar hoe meer je dit doet hoe beter het gaat. Als je goeie methodes wilt zien moet je zeker eens een paar uur op youtube dingen van deze man bekijken https://www.youtube.com/@vitoiacopelli

"Poolish" kan je ook maken, maar er staan ook wel dingen bij van gewoon deeg. En je hoeft hem echt niet te kopiëren, je moet een manier vinden dat voor jou werkt en lekker is.

Mijn zoontje van 6 wou 2 jaar geleden geen pizza. Nu vraagt hij er zelfs achter, papa ga je pizza maken. En iedereen die er hier al gegeten heeft zei toch dat hij lekker was, maarja ze durven misschien niets anders zeggen :). Maar ik vind het ook gewoon leuk om te doen en eenmaal je dit een paar maal gedaan hebt, is dit gewoon simpel & snel en vooral zeer lekker avondmaal. Ben nu zelfs aan het overwegen voor een "kleine" oven te kopen, aangezien we hier toch wel als het weer het toelaat wekelijks bijna pizza eten. Maar dus op hout. En geen gigantisch ding, ben aan het denken aan een Glowen Raptor. Nuja moet het eerst eens zien, ben er bijlange nog niet uit. Kan gerust nog wel effe verder met pizza bakken op mijn kettle, gewoon wat kolen en hout werkt ook perfect :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan