BasBQ
Beef en Steak

Pastrami ala Katz op Caraway Rye bread (foto zwaar draadje)

El Fumarole zei:
Ik heb een simpele stomer van Braun. Daarin duurde de vacuumgaring tot 95 graden kern zo'n 2.5 uur.

Bij de volgende poging gaat hij gewoon in vacuum in een Rational oven bij 85 graden onder stoomdruk. Ik denk een uur of 6 a 8. Dat weet ik nog niet.
Waarom heb je de pastrami sous vide gestoomd? Wat is dan de functie van het stomen?
Ik heb deze destijds (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=9256.msg165054#msg165054) gewoon op het rooster van de stoomoven afgegaard, wat resulteerde in een sappige pastrami. Kan dit niet de oorzaak zijn van het wat droge vlees?
 
Ceriel zei:
El Fumarole zei:
Ik heb een simpele stomer van Braun. Daarin duurde de vacuumgaring tot 95 graden kern zo'n 2.5 uur.

Bij de volgende poging gaat hij gewoon in vacuum in een Rational oven bij 85 graden onder stoomdruk. Ik denk een uur of 6 a 8. Dat weet ik nog niet.
Waarom heb je de pastrami sous vide gestoomd? Wat is dan de functie van het stomen?
Ik heb deze destijds (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=9256.msg165054#msg165054) gewoon op het rooster van de stoomoven afgegaard, wat resulteerde in een sappige pastrami. Kan dit niet de oorzaak zijn van het wat droge vlees?
Ik hoopte op meer sap... dat was de functie
 
=D>
Genieten hoor, dit soort projecten
 
Even deze mooie thread een beetje tot leven blazen.

Zojuist de brine gemaakt om dit project af te trappen.
Het plan is om een dag of 6 een brisket van iets meer dan 4,5 kilo te laten zwemmen in een badje van:

120 gr zout
120 gr colorozo
5 eetlepels pickling spices
225 gr bruine suiker
6 tenen knoflook

Ik moet de brisket nog trimmen en dan kan hij de koelkast in.
Nog even geen fotos maar die komen, dat beloof ik!
 
Rockabimmy zei:
Even deze mooie thread een beetje tot leven blazen.

Zojuist de brine gemaakt om dit project af te trappen.
Het plan is om een dag of 6 een brisket van iets meer dan 4,5 kilo te laten zwemmen in een badje van:

120 gr zout
120 gr colorozo
5 eetlepels pickling spices
225 gr bruine suiker
6 tenen knoflook

Ik moet de brisket nog trimmen en dan kan hij de koelkast in.
Nog even geen fotos maar die komen, dat beloof ik!
Maak je hiervoor een nieuw topic? Kannie wachten.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan