BasBQ
Beef en Steak

Pastrami ala Katz op Caraway Rye bread (foto zwaar draadje)

Miki zei:
Dat ziet er prachtig uit. Ik kon mij herinneren dat toen ik Pastrami heb gemaakt er meer zout in de bakpekel was. Ik heb
het nog even nagekeken. In het recept uit Charcuterie wordt 350 gram zout op 4 liter water gebruikt en dan ook nog eens
42 gram pink salt. Dus dat is een behoorlijk verschil.

Maar hoe was jou pastrami?
Ik heb ook eens een poging gedaan en inderdaad met meer zout.
Maar ik heb alles weg kunnen gooien want het was niet te vreten, zo zout.

Als haxquiz volgende week nog iets post op dit forum weten we dat hij het overleefd heeft.  =))
(en dan ga ik ook weer een poging wagen)


 
prachtig project en prachtige foto's, kan e heel goed voorstellen dat je het soms moeilijk had met al die dagen wachten, maar het zal zeer zeker de moeite waard geweest zijn.
bedankt voor het delen
 
Top gedaan
Schitterend verslag
 
Mosseltje zei:
Miki zei:
Dat ziet er prachtig uit. Ik kon mij herinneren dat toen ik Pastrami heb gemaakt er meer zout in de bakpekel was. Ik heb
het nog even nagekeken. In het recept uit Charcuterie wordt 350 gram zout op 4 liter water gebruikt en dan ook nog eens
42 gram pink salt. Dus dat is een behoorlijk verschil.

Maar hoe was jou pastrami?
Ik heb ook eens een poging gedaan en inderdaad met meer zout.
Maar ik heb alles weg kunnen gooien want het was niet te vreten, zo zout.

Als haxquiz volgende week nog iets post op dit forum weten we dat hij het overleefd heeft.  =))
(en dan ga ik ook weer een poging wagen)

Ik had ooit gelezen dat het zout gehalte ergens rond de 6% moest zitten.
Het volgende onderzoek heeft het over 5 tot 10%
http://kennisbank.hva.nl/document/358067

Informatief afstudeerwerk!

Nu gaat dat werk vooral over het water bindende vermogen, dus niet zozeer over de voedselveiligheid..
 
Prachtig gemaakt z?g  =D> B-)

Ik heb mijn Katz pastrami aantal maandjes geleden vermoord  :((

Mac
 
prachtig verslag!
na mijn eerder brisket poging (niet echt goed bevallen) wat bang om opnieuw zoiets te proberen, maar door jou krijg ik er wel weer zin in!
mooie foto's ook!
 
Prachtig wil ik echt maken todo todo todo
 
Prachtige reportage zeg!
Top gedaan, prachtig product geworden  :D
 
Ik heb er wellicht niet veel verstand van maar dit is zo ongeveer twee Michelin sterren waardig:
- 1 voor de complexiteit en het exclusieve van het gerecht
- 2 ... voor de post met schitterende foto's.

Wat een geweldige posts zet je erop.

Ow en trouwens: ik heb er honger van gekregen  :D
 
Complimenten voor de mooie duidelijke reportage en de prachtige fotografie.
Zo, en nu een doekje :D
 
Ziet er lekker uit maar denk dat deze trap nog iets te hoog gegrepen is voor mij. (al was het maar vanwege het vele wachten)
 
Dit is voor mij een klassiek draadje... heerlijk om te lezen!
 
Wat een mooi project en een super verslag. Misschien dat ik dit ook eens ga proberen.
 
kwijl, kwijl, kwijl.
 
Nou, het heeft even geduurd, maar ook hier staat er inmiddels een brisket in de pekel. Ik ga 'm 4 weken pekelen (op slagersadvies...) en daarna de rest van de kermis uitvoeren. Ik ben zeer benieuwd....
 
El Fumarole zei:
Nou, het heeft even geduurd, maar ook hier staat er inmiddels een brisket in de pekel. Ik ga 'm 4 weken pekelen (op slagersadvies...) en daarna de rest van de kermis uitvoeren. Ik ben zeer benieuwd....

Dat draadje ga ik zeker volgen.  B-) :-O
 
Terug
Bovenaan Onderaan