BasBQ
Beef en Steak

met wat starten jullie de starter

hoezo niet voor gemaakt,de starter past dr op dus waarom niet.
maar t blijft wel een tijdbommetje ;D
 
Ik gebruik alles een beetje door elkaar, komt omdat ik veel krijg en af en toe in de winkel op de bonnefooi iets meeneem.
Tot nu toe bevallen de weber blokjes mij het beste. Tov 1 weberblokje heb ik meestel 3 bruine blokjes nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Als je geen haast hebt (half uurtje) krijg je zelfs met 1 weberblokje gewoon je starter aan de gang.
 
Bruine blokjes en soms met dit koude weer de fohn erbij.
 
Boldeagle zei:
Tov 1 weberblokje heb ik meestel 3 bruine blokjes nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Bedoel je dan die bruine of witte weberblokjes? Overigens.. als die weber blokjes 4x zo duur zijn als die bruine blokkies bij de Appie, dan gebruik ik liever 3 van die laatste dan 1 weber hoor :)
 
ik gebruik altijd de bruine blokjes van de appie, 2 onder mijn kleine starter en hij brand als een tierelier  :)
 
Rocker zei:
Boldeagle zei:
Tov 1 weberblokje heb ik meestel 3 bruine blokjes nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Bedoel je dan die bruine of witte weberblokjes? Overigens.. als die weber blokjes 4x zo duur zijn als die bruine blokkies bij de Appie, dan gebruik ik liever 3 van die laatste dan 1 weber hoor :)

Uiteraard de witte weber blokjes. Ik koop ze meestal in de aanbieding ons tuincentrum kent regelmatig 25% deals dus dan neem ik wat meer mee.
Verder krijg ik veel cadeau, want als mensen bij me komen eten, vragen ze vaak wat ze mee kunnen nemen flesje wijn, rookhout en aanmaakblokjes doen het hier dan altijd goed  ;)
 
Ik gebruik altijd aanmaakblokjes gemaakt van houtkrullen. Kom ze wel eens tegen bij de aldi. Dan sla ik een voorraadje in. Geven weinig rook en stinken niet.
 
Ik gebruik de bruine Bonfire aanmaakblokjes van de Sligro. Per grootverpakking van 500 stuks iets van ?7,-.
Gebruik onder de grote starter 4 stuks en onder de kleine 2-3 stuks afhankelijk van hoe vol deze zit.
 
Bruine aanmaakblokjes, kost geen drol en blijven, als je ze niet weer inpakt zowat jaren bruikbaar.
Nooooiiit vloeibaar!!! :eek:
 
Ik gebruik altijd een bakje bio ethanol.
Bakje volgieten aansteken en volle starter er bovenop.

Brand zonder roken en geeft een mooie grote vlam
 
EHH zei:
Ik gebruik altijd een bakje bio ethanol.
Bakje volgieten aansteken en volle starter er bovenop.

Brand zonder roken en geeft een mooie grote vlam

Als beheerder van het BBQ Genootschap wil ik benadrukken dat wij het aansteken van de barbecue met vloeibare brandstoffen ten zeerste afraden!

In het Tips en Tricks deel staat een manier waar wij wel achter staan

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=935.0
 
Heb zelf een performer dus even de gaskraan starter  erop  5 min laten branden en dan binnen 20 min brandt tie als een jekko helemaal goud
 
Kranten, spiritus, bio ethanol, stinkende aanmaakblokjes???  :'(

Wat is er mis met de bruine aanmaakblokjes die gedrenkt zijn in reukloze brandstof?
Stinken niet, je proeft ze niet terug in je eten en je steekt je Q er in no-time mee aan....
Haal zelf altijd de dozen van Boerenbond en Welkoop, 96 stuks voor een paar euro.
Met een blokje of 5 steek ik mijn Q's aan, zonder starter....
 
Ivo er is niks mis met de bruine blokjes, die gebruik ik ook
Weber aanmaakblokjes werken ook prima.

Wij promoten het gebruik van een brikettenstarter omdat dat feilloos werkt, ook voor beginnende barbecuers. Vloeibare brandstoffen raden wij af vanwege het gevaar.
 
Frits zei:
Ivo er is niks mis met de bruine blokjes, die gebruik ik ook

Dat was een retorische vraag ;)
Zoals je kunt opmaken uit de rest van mijn post, gebruik ik ze zelf dus ook...
 
Het ei steek ik tegenwoordig aan met een gasbrander. Ik heb een wat grote model dan die creme brulee dingen en daar heb je binnen een minuut 2 of 3 plekken aan het gloeien.
 
Ik gebruik tegenwoordig een looftlighter, een opgevoerde f?hn. Vond t altijd maar overdreven, maar t is wel een kek apparaat. Werkt net als de gasbrander; binnen enkele minuten de houtskool aan. Ideaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan