BasBQ
Beef en Steak

Keuzes, keuzes, keuzes

Al moet ik zeggen, ik heb net gegoogeld. Ik heb mijn Large destijds aangeschaft voor de prijs van een MM van nu zie ik (BGE L, met verrijdbaar onderstel voor €1150 in 2016). Was weliswaar 1 weekend gebruikt tijdens de Flavour Fair, maar is voor mij als nieuw met bijbehorende garantie. Jeetje, wat een verschil. Het is nog geen 8 jaar geleden!
ik schrok ook van de nieuwe prijzen.
Ik heb de mijne 2 jaar, maar in de tussentijd is de prijs bijna 15% gestegen! (16xx > 18xx) voor een kale Egg.
 
Ondertussen ben ik afgelopen weekend langsgegaan bij tuincentra etc om de apparaten te bekijken, te voelen. De keuze is beland op de Kamado Joe Classic 1. Valt prima binnen mijn budget en ga ik later zeker nog uitbreiden met wat mooie accessoires zoals de kolenmand. Goed gevoel bij, bestelling geplaatst en nu wachten op de levering.

Dank voor alle extra info van iedereen.
 
Elke keuze waar jij 100% achter staat is een goede keuze 👌
Heel veel plezier met je kamado joe ^^
 
Lijkt me een prima keuze ook. Veel plezier er mee man.
 
Welkom bij club Red!
Super fijn ding en ik ben er zelf erg mee in mn nopjes.
 
Afgelopen november heb ik een BGE Large aangeschaft. Wij zijn naar een winkel gegaan om alles te bekijken en te vergelijken. Waardoor ik uiteindelijk de keus heb gemaakt voor een BGE:
- Model is al jaren hetzelfde. Accessoires blijven passen, ook over 20 jaar. (Ik heb ook een Kitchenaid om diezelfde reden). Dit was voor mij de belangrijkste reden.
- De Large, omdat ik vaak hoorde (o.a. mijn collega), dat ze toch spijt krijgen van een medium of kleiner. Vaak willen ze wel een grotere kamado.
- KJ viel af i.v.m. de kleur en de sluiting van de dome.
- Eggspander met accessoires vind ik prettig om mee te werken.
- Bepaalde accessoires passen ook op de MiniMax (ik wil in de toekomst wellicht uitbreiden - laat het mijn man maar niet horen-)
- Levenslange garantie op het keramiek.
- Hij was 2e hands. Ik kon een nieuwe financieel niet verantwoorden, toen attendeerde de verkoper mij erop dat ze ook 2e hands modellen hadden met volledige garantie, omdat hij bij hen als dealer vandaan kwam. Ik kon de kamado ook gewoon nog registreren.

Niet dat jij voor BGE moet kiezen, maar dan weet je wat voor mij meegewogen heeft om deze keus te maken.

Edit: Ik lees nu pas dat je al de keus heb gemaakt voor de KJ. Daar ga je veel plezier aan beleven. Nu wachten op de levering en beter weer!
 
Afgelopen november heb ik een BGE Large aangeschaft. Wij zijn naar een winkel gegaan om alles te bekijken en te vergelijken. Waardoor ik uiteindelijk de keus heb gemaakt voor een BGE:
- Model is al jaren hetzelfde. Accessoires blijven passen, ook over 20 jaar. (Ik heb ook een Kitchenaid om diezelfde reden). Dit was voor mij de belangrijkste reden.
- De Large, omdat ik vaak hoorde (o.a. mijn collega), dat ze toch spijt krijgen van een medium of kleiner. Vaak willen ze wel een grotere kamado.
- KJ viel af i.v.m. de kleur en de sluiting van de dome.
- Eggspander met accessoires vind ik prettig om mee te werken.
- Bepaalde accessoires passen ook op de MiniMax (ik wil in de toekomst wellicht uitbreiden - laat het mijn man maar niet horen-)
- Levenslange garantie op het keramiek.
- Hij was 2e hands. Ik kon een nieuwe financieel niet verantwoorden, toen attendeerde de verkoper mij erop dat ze ook 2e hands modellen hadden met volledige garantie, omdat hij bij hen als dealer vandaan kwam. Ik kon de kamado ook gewoon nog registreren.

Niet dat jij voor BGE moet kiezen, maar dan weet je wat voor mij meegewogen heeft om deze keus te maken.

Edit: Ik lees nu pas dat je al de keus heb gemaakt voor de KJ. Daar ga je veel plezier aan beleven. Nu wachten op de levering en beter weer!
Welke winkel was dat ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan