BasBQ
Beef en Steak

Kerst 2012

structor zei:
Dominique zei:
Ik hoop hierop....

1 kilo buikspek zonder zwoerd
Flinke hand grof zeezout
Handje venkelzaad
12 verse ....
Nodig je nu iemand indirect uit om dit voor je klaar te maken met de kerst???

Voorlopig hoop ik dat Dochter het gaat maken, onder het mom van " jij hebt het al eerder gemaakt"....
Maar het kan ook zomaar zijn dat ze iets heel anders maakt, zij zorgt voor het hoofdgerecht, ik hoef alleen het voorgerecht maar te doen, joepie!
 
Boldeagle zei:
Ik "moet" kerst en oud en nieuw, ik heb al wat idee?n en moet nog wat testen en voor laten proeven.
In mijn geval zal het wel 5 of 6 gangen worden, maar uiteraard geen grote porties.
Als ik iemand kan inspireren, Volgorde moet ik nog bepalen en verdelen over de 2 dagen :

Rolbrood of een variatie hierop
Tijgergarnalen in zoete saus (ff wat uitproberen)
Dorade in zoutkorstdeeg
Kastanje champignons gevuld met roomkaas en gewikkeld in bacon
gevulde snoeppaprikas (roomkaas met uitgebakken spekjes, maar kan nog veranderen)
Kaas/uientaartje op bladerdeeg
zoete kipspies met gemarineerde kerstomaatjes
Misschien een Bacon explosion met eigen vulling (maar dit weet ik nog niet zeker)
Er wordt nog gerekend op spareribs, maar dit vind ik zelf niet echt een kerstgerecht

toetje:

kleine cakeje met witte chocolade en sorbetijs/of whiskey saus
of een vruchtentaart met likeur en ijs

Als je iets kan gebruiken be my guest, ik kan eventueel wel een recept aanleveren

Klinkt erg lekker, bedankt voor je reactie. Leuke idee?n. Als je voor mij de recepten van je rolbrood, kastanjechampignons, kaas/uientaartje en je cakeje met chocolade hebt zou ik dit zeer op prijs stellen.
Zelf had ik in gedachten:
Voorgerecht: gegrilde zalm op knackebr?d
Amuse: Gamba met gember op komkommer
Hoofdgerecht: Kalkoen, rollade met aardappelkroketten en aardappeltoefjes, zuurkool in spek en salades
Nagerecht: Crepes Georgette van Reitse's wintercursus vorig jaar

Aangezien het om tussen de 20 en 30 man gaat zal dit wel erg druk worden  :) Verder houdt niet iedereen van visgerechten.
 
JohanD zei:
Klinkt erg lekker, bedankt voor je reactie. Leuke idee?n. Als je voor mij de recepten van je rolbrood, kastanjechampignons, kaas/uientaartje en je cakeje met chocolade hebt zou ik dit zeer op prijs stellen.

De champignons staan een paar reacties hierboven uitgelegd.
Het rolbrood is een variatie van het forumrecept wat je hier kan vinden :
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1414.0

Het uientaartje heb ik ook eerder gepost en kan je hier vinden (moet ik een keer andere foto's bij zetten, ziet er normaal beter uit)
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1913.0

Met de cake ben ik nog bezig om deze uit te proberen en eventueel aan te passen. zodra ik hier tevreden over ben zal ik deze posten bij de recepten.

als iets niet duidelijk is laat het ff weten

P.S. over je eigen menu hoef je je zeker niet te schamen  ;D ziet er ook goed uit hoor

 
Bedankt voor je reactie, ik ga kijken naar de links. Probleem waar ik tegen aan ga lopen is dat ik veel nodig heb voor ruim 20 man, dat red ik met low&slow niet. Ik heb dus een aantal snelle gerechten nodig in kleine hapjes of die ik van te voren kan voorbereiden.
 
Zo, het vlees ligt te ontdooien, overige zaken ook binnen. Morgen de eerste onderdelen op de Q

5290D006-99CF-41A3-BEB9-2607D3EEACCD-15971-000012E65F79F0A4.jpg
 
Dat ziet er indrukwekkend uit Johan!

Ik heb uit " betrouwbare" bron vernomen dat er idd buikspek gemaakt word door Dochter. Nu is de grootse uitdaging nog haar zover te krijgen dat het Ei gebruikt gaat worden.....
 
Dominique zei:
Dat ziet er indrukwekkend uit Johan!

Ik heb uit " betrouwbare" bron vernomen dat er idd buikspek gemaakt word door Dochter. Nu is de grootse uitdaging nog haar zover te krijgen dat het Ei gebruikt gaat worden.....
Succes  ;) Ben benieuwd wat ze daarvan maakt. Dat krijg ik vast nog wel te horen.
 
De voorbereidingen gestart.

DC2C858F-19D0-4FDF-8FDE-C7303B3C3AE8-16635-000013C1936ADC37.jpg


Morgen lopend buffet met de schoonfamilie, iedereen moet wat maken. Ik de ribbetjes

62D67312-54D3-4558-914D-329C3CD526B1-16635-000013C160FA1166.jpg


2e Kerstdag mijn familie op bezoek. We beginnen de lunch met een broodje PP.

63FDDB2B-1836-4D92-B7D1-A39F55793B76-16635-000013C16F917009.jpg


Bij het hoofdmenu hoort uiteraard kalkoen. Hij ligt ondertussen in zijn badje.

52A0505C-9BC9-479A-A7CA-6E2ACBF4666D-16635-000013C17BB91A07.jpg
 
Dat ziet er goed uit Johan! Lekker dat je ook al een groot deel af hebt. De kalkoen is me vorig jaar erg goed bevallen, helaas dit jaar niet mijn beurt voor het hoofdgerecht :( het blijft bij MOINKS op kerstavond :)
 
Gerard777 zei:
Dat ziet er goed uit Johan! Lekker dat je ook al een groot deel af hebt. De kalkoen is me vorig jaar erg goed bevallen, helaas dit jaar niet mijn beurt voor het hoofdgerecht :( het blijft bij MOINKS op kerstavond :)
Ook erg lekker toch, en scheelt een hoop werk  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan