BasBQ
Beef en Steak

It's happening, we're going kamado!

@marcel, dat en dan ook meteen de luchtgaten driehoekig maken ipv rechthoekig, dan kun je van heel weinig lucht naar veel lucht regelen.
 
noskos zei:
@marcel, dat en dan ook meteen de luchtgaten driehoekig maken ipv rechthoekig, dan kun je van heel weinig lucht naar veel lucht regelen.
@noskos,
Inderdaad ook dat zou nog beter kunnen dan dat dat nu het geval is. (zie foto, om te snappen wat ik/we bedoelen)

Beginnen bij de afwerking van randen in de openingen in het gietijzer. Dit zou echtbeter moeten voor de margrietschijf / het gietijzer.
Of ze moeten er ook een ronde en vlakke vijl bij leveren. Er zaten immers ook steeksleutels bij de Kamado.
5d621e6c563e20605e820e8bf45d97aa.jpg
 
Ik leef geheel mee. Ik heb in maart de keuze gemaakt en gekozen voor de kj2. Maar ook geheel op gevoel. Monolith sprak mij ook erg aan.
 
Moink-balls, Spare ribs, hamburger van de Eko-Slager en ook nog wat vlees van de Supermarkt, dit alles op mijn Monolith, wat ben ik blij met deze Q , Temperatuur super goed regelbaar degelijk, heel handige rookhout toevoer wat super werkt dat zeg, en na input van rookhout geweldige geuren uit de Q.
Heb de 4 bekende merken allen goed vergeleken maar mijn gevoel kwam ik toch bij Monolith of BGE, zelfs het supermarkt vlees smaakt veel beter .............. en dit alles in mijn eerste weekend met de Monolith, zelfs mijn vrouw was sceptisch over de aanschaf maar nu helemaal om.
 
Ik heb het slecht doven opgelost door het nieuwe model topvent van de BGE er op te zetten en moet zeggen werkt prima!
 
Erwtje zei:
Ik heb het slecht doven opgelost door het nieuwe model topvent van de BGE er op te zetten en moet zeggen werkt prima!


Op mijn Monolith zit de ?ouderwetse? top van gietijzer werkt uitstekend, waarom iets wat goed is veranderen ??
 
kamadogrill-alex zei:
Erwtje zei:
Ik heb het slecht doven opgelost door het nieuwe model topvent van de BGE er op te zetten en moet zeggen werkt prima!


Op mijn Monolith zit de ?ouderwetse? top van gietijzer werkt uitstekend, waarom iets wat goed is veranderen ??
Zodat je iets krijgt dat beter werkt, tenminste dat is de bedoeling.
In dit geval was het de bedoeling een regelbare topvent te krijgen waar geen water door naar binnenkomt tijdens de regen. Dat is gelukt..... Helaas met de bijwerking dat hij momenteel nog niet lekker sluit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan