Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben verder geen expert en haal mijn info ook gewoon uit boeken en het internet.Ridevi71 zei:Ik haak even in, als dat mag.
Hoe zit het dan bij bijvoorbeeld die hamburger?
Kans op botulisme is nog steeds klein vanwege "slechte" condities voor botulisme? Dus lage temp en zuurstofrijk?
Of, want stel dat het vlees in het "voortraject" al besmet is geraakt, toch maar bij een hamburger colorozo gebruiken omdat je kerntemp laag blijft?
Alvast bedankt.
Rick
DanBras zei:Ik ben verder geen expert en haal mijn info ook gewoon uit boeken en het internet.Ridevi71 zei:Ik haak even in, als dat mag.
Hoe zit het dan bij bijvoorbeeld die hamburger?
Kans op botulisme is nog steeds klein vanwege "slechte" condities voor botulisme? Dus lage temp en zuurstofrijk?
Of, want stel dat het vlees in het "voortraject" al besmet is geraakt, toch maar bij een hamburger colorozo gebruiken omdat je kerntemp laag blijft?
Alvast bedankt.
Rick
Maar er is volgens mij geen hamburger in NL te vinden waar nitriet in zit. Ondanks dat het gemalen vlees is, waarmee je de bacteri?n door het gehele product krijgt, is de kans op besmetting verwaarloosbaar. Besmetting in het voortraject idem.
Desondanks is het offici?le advies volgens mij wel dat je een hamburger helemaal doorgaard voor consumptie, iets wat wij als BBQ'ers meestal negeren en weten dat een hamburger dan niet op zijn lekkerst is (= understatement van het jaar )
Sleutel is ook weer vers vlees gebruiken. Echt goed vers rundvlees zou je zelfs rauw kunnen eten.
Zat (keur)slagers en groothandels die vers vlees verkopen. Daarnaast hoeft snel ingevroren vlees ook geen probleem te zijn mits op de goede manier ontdooid.Hans zei:Vers vlees? :-?
Waar koop ik dat, bij de slager natuurlijk maar die van ons heeft dat allemaal niet in huis.
Maar hoe zit dat dan met al onze briskets, ribben en Boston butts en niet te vergeten al onze varkens lekkernijen uit Spanje waar het afgelopen zomer zo'n bijna 40 gr C was? :-?
Het meeste van dit vlees komt diep gevroren en netjes verpakt bij je thuis.
Ik ga er dan maar van uit dat het door de betreffende vlees industrie met zorg wordt geslacht en verwerkt.
En als ik zelf er alles aan doe om zo schoon mogelijk en netjes te werken zal het hopelijk met al die ziekmakers wel meevallen denk dan maar.