BasBQ
Beef en Steak

Iemand ervaring met de "Slow 'N Sear"?

Mijn keuze is niet gebaseerd op ervaring, maar inderdaad op basis van reviews. Ik vond de slow 'n sear net even wat makkelijker met het vullen van de kooltjes en het water. Bovendien heb ik het gecombineerd met de drip 'n griddle pan waardoor het onderrooster meteen passend is afgedekt.

Het zullen ongetwijfeld vergelijkbare apparaten zijn. Maar zoals gezegd waren dit mijn overwegingen.
 
Inmiddels ook een Slow 'n Sear besteld incl. een drip 'n griddle pan. Nog geen gebruik van kunnen maken. Lang getwijfeld tussen de smokenator en Slow 'n Sear mede ook door het prijsverschil.
De doorslag om een Slow 'n Sear aan te schaffen was uiteindelijk dat het er gebruiksvriendelijker uitziet en ook gewoon kan gebruiken om te grillen.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 
Vandaag heb ik mijn Slow 'N Sear voor de eerste keer gebruikt, toch nog diverse keren de temperatuur moeten bijstellen. Het ging wel beter dan voorheen, ook hier moet je natuurlijk mee om leren gaan om het een beetje onder de knie te krijgen. Een grote teleurstelling is een envelop die ik vandaag alsnog in de brievenbus kreeg, namelijk een invoerrechten Factuur. Hierdoor komt mijn Slow 'N Sear totaal op ? 198,09. Graag wil ik u attenderen op deze extra heffing bij bestellingen uit Amerika via FedEx. Ik heb de Slow 'N Sear gekocht bij Adrenaline Barbecue Company.
 
Tja invoerrechten als je iets buiten de EU koopt is volgens mij niet echt iets nieuws. Als je geluk hebt, dan slip je er doorheen, heb je pech dan ben je de sjaak.

Als er nog anderen zijn die hem willen aanschaffen. Ik heb hem zelf gekocht bij www.bbqandsmoke.co.uk dus die site zou je kunnen overwegen.

Ik moet zeggen dat ik de Slow 'N Sear steeds fijner vind werken. Naast probleemloos zeer stabiele lage temperaturen voor 5-6 uur zonder bijvullen gaat het grillen er verrassend genoeg ook een heel stuk beter mee. De domethermometer van mijn Weber ging off the scale zo heet dat het op een gegeven moment werd  B-)
 
Ik heb hem ook, werkt zeer fijn en ook besteld via www.bbqandsmoke.co.uk, geen extra invoerkosten dus. Overweeg nu ook de drip'n griddle te bestellen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI CAN-L01 met Tapatalk

 
dvanaeken zei:
Ik heb hem ook, werkt zeer fijn en ook besteld via www.bbqandsmoke.co.uk, geen extra invoerkosten dus. Overweeg nu ook de drip'n griddle te bestellen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI CAN-L01 met Tapatalk

Ik kan hem je zeker aanraden. Natuurlijk kun je het rooster ook afdekken met aluminiumfolie maar gemak is ook wat waard. en je kunt hem ook als bakplaat gebruiken al heb ik daar zelf nog geen ervaringen mee. Het ding heeft dezelfde goede materiaalkwaliteit als de Slow 'N Sear. Hij ligt er bij mij eigenlijk permanent in evenals de Slow 'N Sear.
 
Vandaag even een dry run gedaan met de S'nS in combinatie met een grid 'n dripple maar ik kreeg mijn temp niet omlaag.

Deze bleef bij mij steken op 125 met uitschieters naar 132 na het verwijderen en terugplaatsen van de deksel.
Boven stond half open en onder 3 kwart dicht maar bij de 110 kwam ik helaas niet in de buurt.
Zelfs niet nadat ik boven ook 3 kwart dicht had staan.

Zou ik misschien de onderste gewoon helemaal dicht moeten gooien?


Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Gebruik je een Weber kogel bbq?
Denk de onderste schuif nog meer sluiten.
Bij mij staat hij nagenoeg dicht.
Als de temperatuur dan nog niet zakt komt er ergens valse lucht onder je briketten.
Denk aan deksel afdichting of zo iets. :-?
 
Xtalfusion zei:
Vandaag even een dry run gedaan met de S'nS in combinatie met een grid 'n dripple maar ik kreeg mijn temp niet omlaag.

Deze bleef bij mij steken op 125 met uitschieters naar 132 na het verwijderen en terugplaatsen van de deksel.
Boven stond half open en onder 3 kwart dicht maar bij de 110 kwam ik helaas niet in de buurt.
Zelfs niet nadat ik boven ook 3 kwart dicht had staan.

Zou ik misschien de onderste gewoon helemaal dicht moeten gooien?


Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Je moet de onderste schuif bijna helemaal dicht doen anders loopt de temperatuur teveel op. Hij moet niet helemaal dicht maar op een kiertje. Finetuning kun je dan doen met de bovenste schuif. Op die manier kun je prima rond de 100 graden komen.
 
Gebruik idd een Weber 57cm, zal bij de volgende run onder helemaal dichtgooien. Valse lucht zou ook nog kunnen want ik had express wat rookhout erbij gedaan en hier zag ik wel dat er ook rook bij de deksel randen vandaan kwam.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Xtalfusion zei:
Gebruik idd een Weber 57cm, zal bij de volgende run onder helemaal dichtgooien. Valse lucht zou ook nog kunnen want ik had express wat rookhout erbij gedaan en hier zag ik wel dat er ook rook bij de deksel randen vandaan kwam.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Als het deksel wel goed vlak is zal het lekken langs de rand door het gebruik steeds minder worden door vettigheid en aanslag.
Ik haal er met enige regelmaat een lapje met olijfolie langs, helpt ook wel.
 
Bedankt voor jullie advies Hans & dromer1967.

Zal de volgende keer even met de tips gaan stoeien.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 
Graag gedaan.
P.S.
Schiet me nog iets in gedachte.
Als je een externe temperatuur meter gebruikt, draad van de sensor niet onder de deksel maar door je bovenste schuif.
Is iets lastiger met deksel open doen maar iig geen valse lucht.
Ook het ophanghang haakje van Weber zorgt mogelijk voor een slechte afdichting.
En meet je met de dome thermometer of op het rooster?
Zit nog al wat verschil in.

Succes bij het proberen.
 
Mijn deksel lekt ook een beetje. En ik heb de draad van de probe ook gewoon onder de deksel door (misschien niet zo goed voor de probe maar dat even terzijde). Ik heb echter geen probleem om de temperatuur laag te krijgen en houden. Ik denk dat deze lekkage te verwaarlozen is.
 
dromer1967 zei:
Mijn deksel lekt ook een beetje. En ik heb de draad van de probe ook gewoon onder de deksel door (misschien niet zo goed voor de probe maar dat even terzijde). Ik heb echter geen probleem om de temperatuur laag te krijgen en houden. Ik denk dat deze lekkage te verwaarlozen is.

Ik ben zuinig op m'n probe's omdat er voor mijn temperatuur meter geen losse te leveren zijn en ik uit ervaring weet dat ze nogal kwetsbaar zijn.
Kern temp.en rooster temp. door 1 draad (vrij dik dus).
Maar daar ging het niet over, natuurlijk veroorzaakt de probe geen grote lekkages maar het kan net de druppel zijn die er voor kan zorgen dat het deksel niet geheel goed afsluit en daardoor de temperatuur wordt beinvloed.
 
@Xtalfusion: Volg je vrij precies de aanwijzingen van de SnS handleiding? Bij mij werkt het daarmee heel goed. Dwz je moet volgens mij echt goed opletten dat je in het begin max 10-12 aangestoken briketten netjes in 1 hoekje van de SnS doet, en de restruimte met onaangestoken briketten vult. Zodat die langzaam, op zijn tijd pas, aangestoken worden. Plus zorgen dat de waterbak echt met +- 1 L heet water gevuld is en blijft (die zorgt ook voor koeling en stabilisatie).
In het begin van het opwarmen doe ik hem altijd onder ongeveer half open en boven helemaal open. Als de BBQ-temp ongeveer op 90 zit doe ik onder naar een kwart tot een kiertje en boven naar een half. NB nooit de luchttoevoer beneden of boven helemaal afsluiten! Uiteindelijk moet er wel lucht bij kunnen en afgevoerd worden tenslotte. Het is wel ook mijn ervaring dat als je het in het begin veel te heet laat worden, het relatief lastig is de temp weer laag genoeg te krijgen.

PS Afgelopen vrijdag nog in 11 1/2 uur pulled pork (obv procureur van 3 kg) ermee gemaakt. Ik hoefde letterlijk maar 1x, halverwege ongeveer, bij te vullen met ongeveer 15 briketten of zo erbij, en opnieuw een liter water erin. Temperatuur eigenlijk hele tijd prachtig constant rond 111 gr C. En het resultaat was echt heerlijk.
 
En nog even mbt de discussie over Slow 'N Sear vs Smokenator: het is waard om op te merken dat waarheen de door mij zeer gewaardeerde Amerikaanse website amazingribs.com (van Meathead Goldwyn e.a.) de Smokenator aanraadde voor dit soort toepassingen, deze inmiddels de Slow 'N Sear aanraadt.
 
@BramBQ: bedankt nog voor je aanvulling, helaas door alle drukte niet meer de tijd gehad om ermee aan de gang te gaan. Maar dat komt wel weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Er is inmiddels een alternatief (lees schaamteloos gejat) te koop in Duitsland.
De BBQ Toro Amarillo past perfect in een Weber 57.

Ding kost 40 euro met 15 euro verzendkosten.
De site verstuurd zelf alleen naar Duitsland maar op Amazon.de verzenden ze wel naar ons land.
Vandaag heb ik 'm binnen gekregen en ik zal binnenkort foto's plaatsen.



 
Elvander zei:
Er is inmiddels een alternatief (lees schaamteloos gejat) te koop in Duitsland.
De BBQ Toro Amarillo past perfect in een Weber 57.

Ding kost 40 euro met 15 euro verzendkosten.
De site verstuurd zelf alleen naar Duitsland maar op Amazon.de verzenden ze wel naar ons land.
Vandaag heb ik 'm binnen gekregen en ik zal binnenkort foto's plaatsen.

is er in het kolen gedeelte een rooster onderin zoals de slow n sear dat ook heeft? ben ook wel benieuwd naar hoever hij de bbq in komt(ook hetzelfde als de slow n sear?), of anders gezegd hoeveel rooster je indirect overhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan