BasBQ
Beef en Steak

HM 6 DIY Rene Team!

renedv

Sprokkelaar
Berichten
42
Eindelijk is het zover het solderen is begonnen!



Groeten,
Het Rene Team!
 
Succes
 
Aan de werkplaatsuitrusting te zien gaat dit niet al te veel problemen opleveren... Succes!
 
De eerste print is inmiddels klaar en ook de 2e is onderweg ;)
Zo ff een paar nieuwe foto's..
 










 
Blijkt dat we het display er niet goed op hebben... Biertje te veel ben ik bang ;) maar goed ff desolderen en opnieuw het display er op ..
 
Ceriel zei:
Aan de werkplaatsuitrusting te zien gaat dit niet al te veel problemen opleveren... Succes!

Dank je! Komt helemaal goed idd.
 
Ziet er goed uit hoor.

maar wel een beetje door bouwen hoor het seizoen is bijna afgelopen.

(Schrale troost het begint gelijk weer met seizoen 2016 )
 
idd en we hebben de winter bbq nog ;)
 
Mooie hobby plek zeg!
 
Bij deze het resultaat tot nu toe:

We wachten nog op de juiste rpi's dan kan het spelen beginnen  :D

 
Ziet er goed uit, jullie kunnen wel voor mij gaan werken! :D

Het display moet trouwens vlak tegen het HM printje zitten, het zwarte plastic van de soldeerpennen moet dus verwijderd worden.

 
Nosmo zei:
Ziet er goed uit, jullie kunnen wel voor mij gaan werken! :D

Het display moet trouwens vlak tegen het HM printje zitten, het zwarte plastic van de soldeerpennen moet dus verwijderd worden.

Dank je en ja zoiets dachten we al maar goed .. ff puntje op de i dan maar ;)
 
Inmiddels display er ff afgehaald en plastic verwijderd. Past nu een stuk beter in de behuizing :)
 
Ik heb hem inmiddels mee naar huis genomen en zit met smart te wachten op de rbpi. We moeten later het display nog maar eens aanpassen.

Gisteravond hebben we even een preview gehad met een gemodificeerde rbpi B  en verrek het werkte nog ook! :D :p.

Renedv heeft een mooie bge met een bijpassende fan. Ik daar en tegen heb een zelf geknutselde smoker, dat wordt dus een beetje experimenteren met een stuk pijp en een fan..
 
Ik vind die eerste keer opstarten nog altijd een beetje spannend, ook omdat het een klein minuutje duurt voordat het display iets laat zien.

Met de eerste batch SMD heatermeters had ik het solderen van de atmega's nog niet helemaal goed in de vingers dus soms deden ze het niet de eerste keer, de tweede batch was wel 100%. Al doende leert men, en ik soldeer ze nu met de soldeerbout en niet meer met hete lucht.

 
Terug
Bovenaan Onderaan