BasBQ
Beef en Steak

Goedkope snijmachine

Ik had zo'n Graef, werd ik ook niet echt olijk van, was wel een 2de handsje, krijgertje... Misschien, dat een nieuwe het wel goed doet, maar zit je nog steeds met de maximale lengte van je vlees die zo kort is :(
 
ik had eerst een profi maschine in de keuken maar die nam het halve aanrecht in beslag.
Sinds kort een Siemens MS 6500 en die bevalt uitstekend.
werd geleverd met 2 RVS messen, 1 glad en 1 gekarteld.
Van alles op gesneden en werkt prima.
 
En het wordt een ............. Ritter E16.

254-360-thickbox.jpg


Wel wat duurder dan ik oorspronkelijk van plan was(zelfde prijsklasse als een Siemens 65500), maar deze krijgt wel heel goede reviews.
 
Die ziet er mooi uit, ben benieuwd naar je ervaringen, ben ook op zoek naar een andere op termijn.
 
Gefeliciteerd, ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Waar heb je hem besteld en wat kost hij? Ik weet graag alles....
 
ik heb deze ook gezien maar vond de draaiknop op een onhandige plaats zitten.
precies waar je snijsel eruit komt zit die knop
 
@Domi: Ik heb hem niet zelf gekocht maar ik heb aan de inkoopmanager(mevr. Nosmo :-[) bij ons thuis gevraagd of zij er eentje voor me wilde bestellen. Dat is wat handiger omdat ik niet thuis ben deze week. Ik heb haar verder nog niet gesproken dus ik heb nog geen verdere info.
 
Frank54 zei:
ik heb deze ook gezien maar vond de draaiknop op een onhandige plaats zitten.
precies waar je snijsel eruit komt zit die knop

Inderdeed ! ! ! ! ! ! ! !
 
Nosmo zei:
@Domi: Ik heb hem niet zelf gekocht maar ik heb aan de inkoopmanager(mevr. Nosmo :-[) bij ons thuis gevraagd of zij er eentje voor me wilde bestellen. Dat is wat handiger omdat ik niet thuis ben deze week. Ik heb haar verder nog niet gesproken dus ik heb nog geen verdere info.

Dan lees ik de rest van de info over 2 weken, ill be back!
 
Nu mijn culinaire aspiraties zich ontwikkelen zal ik me toch ook moeten ontdoen van mijn plastic bacteriën kweekbak..
Altijd al een een h0€reding gevonden om schoon te maken, alles zit overal!
 
Speciaal voor Dominique nog even een kleine update:

Hij is besteld bij factoryprices.nl  voor het luttele bedrag van 70,49 Oudhollandse euries en 5,95 verzendkosten. Meer als ik weer thuis ben.
 
Gistermiddag de Ritter opgehaald bij het postkantoor. De eerste indruk is dat het apparaat kleiner en lichter is dan ik verwachte. Hij staat behoorlijk stabiel op z'n vier zuignapjes en hij schud en rammelt niet als de motor draait. Het geluidsniveau is ook vrij laag. De constructie is grotendeels van aluminium met wat plastic en een RVS mes dit zal wel de verklaring zijn voor het lage gewicht.

Ik heb gisteren proefgedraaid met een stukje bacon en wat gebraden kipfilet. Omdat de bacon niet koud genoeg was ging het snijden van dunne plakjes wat lastig, maar dikkere plakken ging wel goed. De kipfilet ging perfect.
 
Vandaag de nieuwe voorraad bacon in plakjes en stukjes gesneden. Het stuk bacon heb ik na het koelen in de koelkast nog anderhalf uur in de vriezer gelegd om het wat stijver te krijgen. Dit maakt een groot verschil bij het snijden, de bacon bleef nu mooi in model en de plakjes waren veel regelmatiger van dikte. Het was een genot om de snijmachine te gebruiken.

ritter1.jpg


ritter2n.jpg


bbbacon6.jpg


Ook reepjes snijden ging erg makkelijk.

ritter3.jpg
 
Netjes hoor, ja, die periode in de vriezer helpt een stuk, het vet gaat dan niet smeren en de plakjes worden veel mooier!

Ook maar eens op zoek naar zo'n machine, met de hand lukt het wel, maar automatisch is toch makkelijker ;)

Zou je op kunnen meten wat de maximale lengte is die je kunt snijden in jouw machine?
 
Als je de slede gebruikt is maximale lengte 17,5 cm. Zonder slede kun je wel langere stukken snijden maar das niet zo veilig voor de vingertjes denk ik.
 
Leuk om nog even een update te lezen, en fijn dat hij bevalt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan