BasBQ
Beef en Steak

Goedkope snijmachine

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Ik ben op zoek naar een goedkope snijmachine van een redelijke kwaliteit. Omdat het apparaat niet dagelijks gebruikt zal worden wil ik er ook niet al te veel aan uitgeven. Nu wordt dit mijn eerste snijmachine en heb dus geen idee waar ik op moet letten. Het zou ook wel fijn zijn als het apparaat een beetje compact op te bergen is.

Wat raden jullie me aan?
 
Wat ik je aanraad is een metalen machine en niet zo'n kunstof op vouw ding.
En je zal wel wat ruimte moeten vrijmaken want die kan je niet opvouwen maar ik moet even kijken ik moet nog een tweede machine hebben staan moet alleen kijken of hij het nog doet .
 
Kijk eens op marktplaats, daar staan er altijd een heel pak.

Van nieuw tot gebruikt van goedkoop tot duur.
 
Ik had zo'n metalen en wat ik heel vervelend vond, ook één van de redenen dat ik hem nu niet meer heb ;), is je er maar een beperkte lengte vlees in kon snijden. Je kan die slede dus niet heel ver uittrekken, erg lastig als je mooie lange plakken bacon e.d. wil snijden.

En een tip voor het snijden zelf, gooi je vlees even in de vriezer, dan snij je veel mooiere, gelijkmatige plakjes, niet door en door invriezen, maar erg koud, dan gaat je vet ook niet raar doen.
 
Ik heb er onderlaatst een gekocht bij de bcc  het is een Siemens type MS65500 en was ongeveer 80 euro. Ik moet zeggen een leuk dingetje om te beginnen.
 
Is die ook een beetje makelijk schoon te maken Dominique? Dat je delen los kan halen en dat je niet zo hoeft te pielen tussen gaatjes en gleufjes.
 
Ik doe het altijd met een doekje, en een beetje pielen. Laat ik zo zeggen, ik heb nog nooit gedacht "wat een draak om schoon te maken". Ik vind het goed te doen.
 
Maakt het soort mes nog wat uit. Ik wil er alleen vlees en kaas op snijden. Brood doe ik wel met het handje. M'n gevoel zegt me dat je met een gekarteld mes geen mooie carpaccio kunt snijden.

@ Dominique : die Unold van jou lijkt die op deze?
0b82427739.jpg


of meer op deze?
dde0150625.jpg
 
Ik had al een plaatje opgezocht, dat staat in post 5.
Ik begrijp nu je vraag, het model is dus gewijzigd? Of begrijp ik je nog verkeerd?
 
Jouw model is niet meer te verkrijgen. Ze hebben nu deze twee modellen maar ik kan uit jouw plaatje niet goed opmaken welke van de twee het vergelijkbare model is.
 
Ach, zo. Ik zou denken meer het 2e plaatje, die lijkt het meeste.
Ik zie bij plaatje 2 een kartelmes, dat heb ik ook, en heel eerlijk, ik denk dat ze ook best zullen hebben nagedacht over het schoonmaakgemak, het gedeelte waar je vlees/brood op ligt kun je wegklappen, dus daaronder kun je kuisen.
Ik heb net even de gebruiksaanwijzing gepakt, je kunt het mes dus makkelijk weghalen door met een muntstuk de schroef los te draaien, om daarachter schoon te maken.
 
Dominique zei:
Ach, zo. Ik zou denken meer het 2e plaatje, die lijkt het meeste.
Ik zie bij plaatje 2 een kartelmes, dat heb ik ook, en heel eerlijk, ik denk dat ze ook best zullen hebben nagedacht over het schoonmaakgemak, het gedeelte waar je vlees/brood op ligt kun je wegklappen, dus daaronder kun je kuisen.
Ik heb net even de gebruiksaanwijzing gepakt, je kunt het mes dus makkelijk weghalen door met een muntstuk de schroef los te draaien, om daarachter schoon te maken.

Dat is mooi. Zeker omdat je deze machines niet dagelijks gebruikt, moeten die goed schoongemaakt kunnen worden.
Vind het wel een mooi apparaat moet ik zeggen.
 
Beide unolds krijgen erg slechte reviews op amazon.de . Dus dat brengt me weer aan het twijfelen.
 
O, wat is er mis mee dan? Ik ben nieuwsgierig?
Waar worden ze mee vergeleken? Ik ben erg slecht in Duits.....
 
Dominique zei:
O, wat is er mis mee dan? Ik ben nieuwsgierig?
Waar worden ze mee vergeleken? Ik ben erg slecht in Duits.....

Nou is mijn Germaans ook niet zo goed, maar wat ik er uit op kan maken gaat het vooral om zaken zoals een gammele niet stabiele constructie, slecht in te stellen snij dikte, rare geluiden enz.
"Das Ding ist eine absolute Katastrophe. Alles klappert, ein An Aus Schalter den man besser nicht berührt und Saugnäpfe die auf keinem Untergrund halten. Dies sind nur einige Schwächen. Habe es sofort zurück geschickt. Eine Schande für ein Produkt "Made in germany". Das sich die Firma Unold nicht schämt so einen Sch.... zu produzieren !!!!! "

Nu heb je natuurlijk altijd wel een of twee mindere reviews, maar in dit geval is meer dan de helft zeer negatief.

 
O, ok, nou ja dat is dus  niet mijn ervaring. Anders kom je een keer hier proefsnijden? Ik roep maar wat....
Kijk ik had ook een Graef kunnen kopen, maar dat geld wilde ik niet uitgeven. En zo'n opklapbaar plastic monster heb ik weg gegooid wegens wanprestatie. Ik ben tevreden, maar ik weet niet was jij verwacht/hoopt. En goed snijden is met elke machine ook een kwestie van oefenen, denk ik.
Misschien heb ik een zeer goed gelukt exemplaar?
 
De negatieve reviews zijn van de nieuwe modellen, niet van de jouwe. Het zal niet de eerste keer zijn een fabrikant besluit dat de nieuwe modellijn goedkoper te produceren moet zijn dan de vorige en dan bijvoorbeeld uit kosten overweging onderdelen uit plastic laat maken ipv metaal. Nieuwer betekend lang niet altijd beter.

Ik zou er natuurlijk ook eentje kunnen bestellen, zelf testen en als het dan niks is weer terug sturen maar dat is zo'n gedoe. :-\
 
Terug
Bovenaan Onderaan