BasBQ
Beef en Steak

Gezinsuitbreiding.

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.926
Dat is schrikken he?

Sander heeft toch al 3 kinderen? Ja dat klopt.
Kan die dan echt niet van z'n vriendin af blijven? Ja dat klopt ook.๐Ÿ˜ Maar dat is een ander verhaal!

Toch kondig ik bij deze een gezinsuitbreiding aan in huize SandyMan. Een kort gekoesterde droom is werkelijkheid geworden en ik dacht, ik schrijf 't eens uit.

Het begon allemaal tijdens de EGGHUNT van dit jaar. Ik had de coรถrdinaten uit de opdrachten weten te ontcijferen. De jaarlijkse instagram actie van BGE was dit keer goed te doen, en de uitkomst was een goeie 40 minuten rijden.

Samen met mijn zoon (4) de stoute schoenen aangetrokken en blind naar de coรถrdinaten gereden op 2e paasdag. Ik kan je vertellen, als je een van de opdrachten niet goed hebt gedaan, kan je zomaar belanden in een weiland zonder actie committee..die gedachte passeerde mij ongeveer 247keer toen ik de enthousiaste blik van mijn zoon achterin zag die luid riep "IK GA HEM VINDEN!".

Maar, zoals al verklapt, ik wist ze te ontcijferen. Toen ik nog 200 meter te gaan had zag ik een Mooie vlag van BIG GREEN EGG staan. Wat een opluchting. Ik denk dat ik hard op gejuicht heb.
IMG_5851.jpeg



We hebben Peter Bootsma ontmoet, die mocht voor ons koken (op 3x bge L)met een collega. Ook was de 50jaar BGE Gouden ei er. En het was druk. DRUK.
IMG_5858.jpeg


04D8892E-955A-4612-BB74-B2DFD833ED4B.jpeg

Met 80 deelnemers (ja deelnemers, en niemand kwam alleen) zijn we gaan zoeken naar het BGE Zoutvaatje in een bos. Een afgezet stuk van 25x250m (ofzo?), daar moest ie liggen. Wie hem vind gaat er met de felbegeerde prijs vandoor. De Big Green Egg Minimax. Ja, een echte.

Na 24 minuten struinen, ik heb een kikker gevonden, maar geen zoutvaatje.. Ging de luchttoeter. We kunnen stoppen met zoeken.. Ergens was het ook wel genoeg, maar toch balen dat wij hem niet gevonden hebben..
IMG_5859.png


Een meid van 21 uit Amersfoort ging er mee vandoor. Vol afschuw, had ik 'm liever naar zo'n bbq rot zien gaan.. Maar wie weet is zij dat over een jaartje wel door deze prijs.

Ik ging naar huis met een loser tasje.
Een mooie canvas tas, lucifers, pennetje, sokken (had ik al, maar 2 paar is beter dan 1). En nog wat ander grei. Leuk.
IMG_5861.jpeg


Vooral ook weer kijken naar de minimax in dat mooie 50jaar magazine. Potdomme wat was dat mooi geweest.
Als je me langer kent dan vandaag, dan weet je dat zoiets onder mijn huid gaat zitten. Dat jeukt. Dat wringt. Dat draait.
Ik wil een minimax, potverdikkeme.
Das toch mooi? Sta ik hier weer de Large HELEMAAL aan te steken om een burgertje te grillen.. Straks op de camping weer aan 't hannessen met zo'n goedkope ketel.

Nou dit is het moment om vrienden te hebben zoals @Stijn ..
Je probeert bij hem nog te sparren zo van; een joe junior scheelt slok op de borrel voor de camping he?
Stijn kan het dan net zo brengen dat ik weer overtuigd ben om gewoon bij het groene team te blijven.. Laat ik het zo maar kort en bondig afronden ๐Ÿ™ƒ
IMG_5971.jpeg


Fastforward naar deze week. Ik marktplaats naar een minimax. Ik ben dan altijd wel benieuwd naar het aanbod.. Zou ik die meid uit Amersfoort nog terugvinden die 'm gewoon lekker verkoopt direct na het vinden? Nee.
Die vond ik niet.
Wat ik wel vond, was een advertentie:
- nieuwe minimax in doos.
- verkoper woont ook in Nijmegen
- advertentie geplaatst op mijn verjaardag
- heeft 'm gekregen bij zijn Miele keuken, maar wilt 'm niet gaan gebruiken.

Ik zag mijn kans. Ik deed het. Een paar berichten verder en een goed gemaakte afspraak, stond ik op zijn oprit met de kofferbak open.
En ik pakte de doos, brak m'n rug (draagbaar? Mijn reet) en zwengelde hem achterin. Zakje houtskool mocht ik erbij hebben.
IMG_5946.jpeg


En naar huis, als een raket.
Onze middelste ging mij helpen met opbouwen, de jongste kwijlde en brabbelde lekker op een speelkleedje naast ons.

camphoto_758783491.jpeg


Dat gaat tegenwoordig lekker vlot, en toen was het moment om te kijken hoe dat dan matcht buiten..
IMG_5957.jpeg

IMG_5958.jpeg

IMG_5959.jpeg


Ik ben verliefd, ik zit op een roze wolk.
Ik mis vanalles, gietijzer, conveggtor, pootjes (zijn al onderweg๐Ÿ˜š .. Maar o wat is ie leuk.
O wat is ie mooi
O wat is ie schattig.

Ik kon hem zelf registreren dus geniet van de levenslange garantie (op keramiek), het is feest in het huis. We hebben er een kleintje bij!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd man, prachtig verhaal weer. Ik zeg altijd maar zoo (dat is korter dan dierentuin):
Het aantal Bbq's dat je in bezit dient te hebben is Q+1, waarbij Q het huidige aantal bbq in bezit is!
Veel plezier met de MM
 
Succes ermee kerel.

Nu nog het onderstel, je blijft namelijk geen 25...

Als je een Rolls gewoon bent gaan je toch ook niet terug naar een Dacia ๐Ÿ˜
 
Laatst bewerkt:
Of het nou een gerecht is, of de aanschaf van een nieuwe bbq, je weet er altijd een lekker verhaal van te maken. :)

Maar serieus, een minimax krijgen bij je keuken... Volgens mij heeft hij dan sowieso te veel betaald aan die keukenboer ๐Ÿ˜…
Gelukkig heb jij daar lekker van kunnen profiteren (y)
 
Gefeliciteerd met de uitbreiding,Mooi stel zo ๐Ÿ‘๐Ÿป
 
Van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

Het is jullie gegund.

Dit zijn oerkrachten die je niet moet willen bedwingen, dat loopt verkeerd af.
 
Veel plezier met de MM
Succes ermee kerel.
Gefeliciteerd met de uitbreiding
Van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

Het is jullie gegund.
Bedankt allemaal!

Maar serieus, een minimax krijgen bij je keuken...
de actie is nog beschikbaar, had je m wel vรณรณr maart moeten kopen;
Als ik voor een nieuwe had moeten gaan had ik ineens Miele gekozen ipv Bosch :sneaky:
 
Gefeliciteerd met de kleine, het is een plaatje
Straks op de camping weer aan 't hannessen met zo'n goedkope ketel.
Dit soort opmerkingen doen zeer maar ik ga ervan uit dat "het de hormonen" zijn en dat je met "goedkope" de Webers uitsluit?
 
Gefeliciteerd met de kleine, het is een plaatje

Dit soort opmerkingen doen zeer maar ik ga ervan uit dat "het de hormonen" zijn en dat je met "goedkope" de Webers uitsluit?
Uiteraard.
Geweldig. Nu nog een module voor die buitenkeuken erbij kopen :)
ja die komt wel zodra er een overkapping is. Als ik de keuken groter maak past hij niet meer onder de hoes.

Nu nog het onderstel, je blijft namelijk geen 25...
Ja ja, Stijn. Ja ja..
IMG_5975.jpeg
 
Uiteraard.

ja die komt wel zodra er een overkapping is. Als ik de keuken groter maak past hij niet meer onder de hoes.

- Fijn dat helpt

- En ook de volgende wens is ook geboren :LOL: Maar eerlijk is eerlijk je laat je Ferrari ook niet buiten staan.
 
Wat leuk geschreven Sandyman! Jammer dat jullie EGGHUNT op niets is uitgelopen, maar heij! je hebt een leuke dag gehad met de kleine ๐Ÿ˜€

En uit eindelijk heb je een mooi klein groen eitje kunnen bemachtigen op marktplaats ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

Tijd voor die overkapping Sandyman zodat je die eitjes wat vaker aan kunt steekt en lekker kunt genieten van alle lekkers met de familie
 
Pfoeee nice man! gefeliciteerd

Ik snap je aankoop volkomen.
Ondanks dat je nooit genoeg bbqs kan hebben ga ik wel afscheid nemen van mijn weber en krijgt die een mooi thuis bij m'n broertje.
Ik mag er van de baas een WGA voor terugkopen maar zo'n minimax is wel de droom hahahaha
 
En zo sponsor je die leuke Peter ook weer een beetje! Super aankoop Sander, ik ben heel erg blij voor jullie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan