BasBQ
Beef en Steak

Fotodraadje 2e BBQ-Genootschap worstworkshop Vuur & Rook 31-10-2015

Nou er zijn meer mensen die het niet helemaal goed begrijpen.

Maar ik lees toch echt dat de handtout welk we mee hebben gekregen dat zij daar zakeind voor gebruiken welk ze 2 dagen laten weken in water.

Een paar regels verder staat toch echt (of ik kan niet lezen)
Maar je kan ook varkens colargeen vellen gebruiken.

Net als de colargeen darm hoef je deze niet voor te weken en dus zo droog te gebruiken.

 
Grappig om te zien dat ik niet de enige ben met dit vraagstuk. Ik ga mij Coppa vanavond uit het vascuum halen, afspoelen en ontzouten. Morgen dan twee dagen laten drogen en dan in de vellen, opknopen en in de garage ophangen..
 
Zo, de coppa hangt te drogen. .

UNrNPG2.jpg
 
Ik was zo snugger om de Coppa niet 12 maar bijna 48 uur te ontzouten...
iets met oliebollen-stress en algehele vergeetachtigheid.
Maar we hangen bij Peter dus het zal wel goed komen.
 
Slim en ik hou van gezelligheid!  :D

Zaterdag waren we te gast bij Peter in zijn COC (Coppa Ophang Centrum) en hebben we gezellig 4 Coppa's geknoopt en gehangen, droge worstjes geproefd, cheddar jalape?o worstjes en MOINKS van de KEG. Prachtige Malheur biertjes met Champagne gist van Jeroen... het was echt een feestje!
 
Ik moet nog gaan ontzouten. Paar dagen extra zal geen kwaad kunnen. Temperatuur in mijn schuur is nu veel te hoog, durf de Coppa daar nu niet op te hangen. Ga bij de plaatselijke slager maar eens vragen of hij ook logees in "huis" neemt.
 
Wat is veel te hoog? In mijn garage is het nu 5 a 6 graden, dat is in mijn ogen veel te koud voor het drogen. Straks, als de coppa droog is en het varkensvel in gaat, lijkt me de garage wel weer geschikt.
 
Looney zei:
Wat is veel te hoog? In mijn garage is het nu 5 a 6 graden, dat is in mijn ogen veel te koud voor het drogen. Straks, als de coppa droog is en het varkensvel in gaat, lijkt me de garage wel weer geschikt.
Drogen lukt nog wel, maar voor de periode erna is mijn schuur nu veel te warm. het is daar rond 16 a 17 graden (schuur zit tegen het huis aan). Zolder is ook al geen optie
 
Zooo wat een meur komt van die vellen af joh, maar goed met twee stinkende handen zit ik voldaan dit bericht te typen.

20160106-IMG_0661.jpg



20160106-IMG_0662.jpg


Bondage gaat nooit mijn hobby worden  :p, in de garage mag die voorlopig hangen, tis wel wat frisjes maar goed...
 
Zooo wat een meur komt van die vellen af joh
Dan heb je een zakkend nog niet geroken  :D

Maareuhh, ziet er top uit hoor Emiel B-)

Is het nog een beetje stevig dat vel ?, want het ziet er kwetsbaar uit (althans in de verpakking dan)

Mac
 
O ok, ik vond dit al erg.

Zodra het nat werd veranderde het van perkament like naar flexibeler. Ik heb niet voorzichtig gedaan en er niets kapot gegaan.

Ik had alleen door mijn inpak techniek aan 1 kant een 3 dubbele laag (net als een kado-tje)
 
Ook mijn coppa is vakkundig opgeknoopt en gaat nu even voor 5 a 6 maandjes lekker slapen !

 
Da's de betere bondage... mooi touwwerk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan