BasBQ
Beef en Steak

Fotodraadje 2e BBQ-Genootschap worstworkshop Vuur & Rook 31-10-2015

dennis zei:
Lin zei:
Ik was zo into the worst dat ik helaas geen foto's gemaakt heb.....

Is dat het worst case scenario dan?

Er was alleen worst, case heb ik niet gezien daar!  :p
 
De worsten die ik mee heb genomen zijn inmiddels gereed.
Na 5 weekjes hangen in de droogkast hebben ze ongeveer 50% vocht verloren.

Er zaten best wel wat holle ruimtes in moet ik helaas zeggen, en iets meer smaak had wel gemogen.
Maar goed het was een cursus h?  ;)

Op naar de volgende.  :)

22915123923_4be0d12208.jpg


23246467530_5bcba0bb23.jpg


22915126513_c4bff70961.jpg


Mac
 
Echt een top resultaat Marcel!
 
Nog een aantal weken, dan kan de coppa ook de kast in, of in mijn geval, de garage 😊
 
Ik heb gekozen voor een zachtere worst, 35% gewichtsafname:





En ook de rollade van het bloemstuk is niet meer....



Kijk nu al uit naar de coppa....
 
Ik heb gekozen voor een zachtere worst, 35% gewichtsafname:

Daar hou ik ook meer van Ceriel.
Ik was een beetje van de luie, en het feit dat Martijn had gezegd, iets van 6.5 weken drogen  :-/

Die van jou ziet er echt super uit  B-)

Mac
 
Tjonge, jonge. Dat ziet er lekker uit. Krijg er spontaan trek van
 
Gisteren de procureur uit het vacuum gehaald, afgespoeld en een nacht laten ontzouten. Vanmorgen drooggemaakt, met peper bestrooid en een touwtje erom gefreubeld.
Nu mag-ie 2 dagen drogen in goed gezelschap, waarna de darmvellen eromheen gaan.



 
Nu mag-ie 2 dagen drogen in goed gezelschap, waarna de darmvellen eromheen gaan.

Ehh......waarom eerst drogen, en dan pas dekellen Ceriel  :-O
Die vellen, moet je toch ook weer nat maken om ze er omheen te vouwen. (althans een beetje toch ?)

Ik ben gewoon nieuwsgierig, meer niet hoor.
Ik heb ook hier die vellen, alleen nog nooit gebruikt. (puur voor nood, als ik een procureur niet in een zakkend krijg)

Mac
 
Mac zei:
Nu mag-ie 2 dagen drogen in goed gezelschap, waarna de darmvellen eromheen gaan.

Ehh......waarom eerst drogen, en dan pas dekellen Ceriel  :-O
Die vellen, moet je toch ook weer nat maken om ze er omheen te vouwen. (althans een beetje toch ?)

Ik ben gewoon nieuwsgierig, meer niet hoor.
Ik heb ook hier die vellen, alleen nog nooit gebruikt. (puur voor nood, als ik een procureur niet in een zakkend krijg)

Mac
Just followed the recipe.... :-/

Ik is mij niet duidelijk of de vellen geweekt moeten worden, zo ja, hoe lang?
 
Ik denk niet dat je ze moet weken, hooguit een heel klein beetje bevochtigen. (vrees dat ze misschien uit elkaar zullen vallen)
Daarom dacht ik, dat als je het varkensvel om een nog beetje vochtige procureur zou doen, dat deze mede door het vocht juist goed zou hechten, en dat deze er nauwsluitender omheen zou komen te zitten.  :-?

Wacht ff, ben zo terug..........

Mac
 
Er staat toch dat de procureur moet drogen en ondertussen de vellen moeten uitwateren. Dus na twee dagen heb je een droge procureur en natte vellen. Dan moet je er 1 geheel van maken. In ieder geval zo lees ik het. Ik ga vandaag pas beginnen met ontzouten, dus ik heb nog ff ;)
 
structor zei:
Er staat toch dat de procureur moet drogen en ondertussen de vellen moeten uitwateren. Dus na twee dagen heb je een droge procureur en natte vellen. Dan moet je er 1 geheel van maken. In ieder geval zo lees ik het. Ik ga vandaag pas beginnen met ontzouten, dus ik heb nog ff ;)
In het recept gebruiken ze een runder-zakeind, deze zit, net als verse darm, in een zoutoplossing. Vandaar het uitwateren.
Ben wel benieuwd hoe de anderen dit aangepakt hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan