BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP (Noskos Wedstrijd Recept)

 

Ronn0

Tondelzoeker
Berichten
7
Vandaag gaat het gebeuren, mijn eerste keer Pulled Pork van de Green egg. Dinsdagavond is het vlees bezorgd en heb ik het rustig in de koelkast laten ontdooien. Vandaag ga ik de strijd aan met 2200gr. Boston Butt.

Gisteren was het vlees ontdooit en heb ik de laatste grote stukjes vet eraf gesneden. Hem lekker in de rub gezet en aan het eind van de avond ook ge?njecteerd met de injectievloeistof. Vanmorgen om 0800 ging de wekker en is as we speak de BGE op temperatuur aan het komen. Om de temperatuur stabiel te houden heb ik ene Thermoworks billow :)

Ik zal dit topic (de startpost aanvullen). Over een kleine 10 minuten mag het vlees erop!

Wat foto's voor de sfeer:
pp1.jpg

pp2.jpg

pp3.jpg

pp4.jpg



Dit was de PP na +- 2 uur:

pp5.jpg


Het resultaat:
Daar is dan het resultaat!


pp8.jpg

pp9.jpg

pp10.jpg

pp11.jpg

pp12.jpg

pp13.jpg


Voor de liefhebber van grafiekjes, de thermometer, hij heeft het goed gedaan de controller:

run.png

run2.png

 
Dapper hoor, hoop dat tie op tijd gaar is. Suc6 vandaag iig. Erg nieuwsgierig naar het resultaat.  Have fun


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heel veel plezier!
(Zo'n Billows is wel een leuk speeltje volgens mij)
 
Goed begin is het halve werk, mooie Boston Butt en met al die elektronica voor je temperatuur beheersing gaat het zeker goed komen. :-?
Veel plezier en succes vandaag. ;)
 
Uitdagend weer om de temperatuur constant te houden. Moet met zo'n controller wel kunnen lukken. Eet smakelijk voor straks
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Tot nu toe houdt de controller het goed vol (wel wat schommelingen).

Dit was de PP na +- 2 uur.

pp5.jpg


De kern zit na 3 uur nu op 57,6 graden.
 
ziet er goed uit.
heerlijk stukkie vlees
 
Heel veel succes, mooi stuk vlees.

Vet afsnijden van een schouder of nek doe ik nooit, dat smelt wel weg tijdens de bereiding bij varkensvlees en anders kun je het na bereiden nog wat wegsnijden.
hele grote vetkwabben kun je trimmen maar ik zou ze niet helemaal wegsnijden, misschien een uitprobeersel voor de volgende.
dit komt alleen maar de malsheid en smaak ten goede.
Vet aan Rundvlees, zoals brisket is wat minder makkelijk (die smelt minder weg) maar daar laat ik toch het liefst minimaal zo'n 7 mm vet op staan.
Maar dat is mij bescheiden mening
 
Ewald zei:
Heel veel succes, mooi stuk vlees.

Vet afsnijden van een schouder of nek doe ik nooit, dat smelt wel weg tijdens de bereiding bij varkensvlees en anders kun je het na bereiden nog wat wegsnijden.
hele grote vetkwabben kun je trimmen maar ik zou ze niet helemaal wegsnijden, misschien een uitprobeersel voor de volgende.
dit komt alleen maar de malsheid en smaak ten goede.
Vet aan Rundvlees, zoals brisket is wat minder makkelijk (die smelt minder weg) maar daar laat ik toch het liefst minimaal zo'n 7 mm vet op staan.
Maar dat is mij bescheiden mening

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker eens proberen. Heel eerlijk waren het ook niet meer dan 5 velletjes die ik heb weggesneden haha.

Nog een kleine update na +- 5 uur. Net ingesmeerd met Glaze:
pp6.jpg

pp7.jpg


Kerntemperatuur zit nu na +- 5 uur op 67.3 graden.
 
Dat ziet er al lekker uit succes
 
Daar is dan het resultaat!


pp8.jpg

pp11.jpg



Voor de liefhebber van grafiekjes, de thermometer, hij heeft het goed gedaan de controller:

run.png

run2.png

 
Beetje een overkill aan dubbele foto's.
Wel een mooie Pulled Pork, mooie sessie en gefeliciteerd met je KNOR
 
Super bedankt! Ik ga de foto?s morgen even uitzoeken en dubbele eruit halen.  :D
 
Gratz met knorrie!
 
Ziet er goed uit. Was je tevreden met de smaak en gaarheid?

Gefeliciteerd met jouw sticker
 
Gratz met je knorretje! dat zal lekker smaken!
 
Mooie run PP. Ziet er smakelijk uit. Moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Gefeliciteerd met je knorretje! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan