BasBQ
Beef en Steak

Dammers Marabu

Ik gebruik vaak ook een elektrische onkruidbrander, stuk goedkoper dan een looftlighter en werkt net zo goed. alleen het opzetstuk voor het aansteken van de bbq weggooien en de kolen rechtstreeks aansteken. De brander heb ik ca 5 jaar geleden in de supermarkt gekocht voor €20 en werkt nog prima. Heeft in al die jaren geen onkruid gezien :)

Marabu is inderdaad nogal knettergevoelig met aansteken, maar als het eenmaal aan is, heb je er geen omkijken meer naar. anders eens quebracha proberen, is nog een slagje harder, knettert bijna niet. Ook deze is lastiger aan te krijgen, dus wellicht een paar stukken zachtere houtskool of langer met de brander er op om het aan te steken
 
  • Leuk
Waarderingen: MRTN
Heb je die electrische branders ook draadloos ergens voor een nette prijs?
Verlengsnoer erbij pakken en uitrollen en na gebruik terugbellen vind ik altijd zo een gedoe.

Draadloos zou top zijn.
 
Looflighter X voor 300 euro? Waarom niet een onkruidbrander met een gasflesje van een paar tientjes?
 
Heb je die electrische branders ook draadloos ergens voor een nette prijs?
Verlengsnoer erbij pakken en uitrollen en na gebruik terugbellen vind ik altijd zo een gedoe.

Draadloos zou top zijn.
Ik heb er één van de Action (€15,-) met snoer werkt prima. Maar was ook tevreden met "de wokkel".
Op het moment dat ik snoeren zou moeten gaan uitrollen zou ik voor de wokkel kiezen.
Gas werkt natuurlijk ook prima.
 
Hou het voor nu maar even bij mijn USB aansteker waar je kaarsen mee aansteekt. Werkt prima om wokkels aan te steken ook bij wind.

Kijk dan wel voor goedkope met snoer als ik nieuwe schuur met overkapping heb.
 
heb je toevallig deze zak bij vuur en rook in de aanbiedigen gekocht? van iets rond de 30 voor iets rond de 20 euro?

ik heb ook deze zakken en indd nog nooit zoveel gedoe gehad om het aan te krijgen roken stinken en knetteren e nduurt ee neewigheid voor de kamado op tempratuur is.
in al die jaren bbq heb ik dit nog niet eerder gehad. gelukkig heb ik een onkruid brander op 10 liter gasfles, niks wat hier weerstand aan kan bieden:devilish:
Zak met hun eigen logotje waar dan iets op staat van "by dammers" ? of staat er wel alleen dammers op?
 
20240226_111501.jpg


Binnen een kwartier op temperatuur 😂
 
Ik gebruik alleen wokkels.

Dan maar 10 min eerder aansteken
 
Over het gebruik van wokkels en rookontwikkeling gesproken. Wanneer ik een bijvoorbeeld een halve starter Dammers voor de Weber pak en ik leg er een wokkel onder dan rookt het ook een paar minuten behoorlijk. In de buurt hoor je dan altijd wat ramen dichtslaan en dan voel ik mij toch bezwaard. Heb jij nog tips hiervoor? Wellicht zonder starter werken?
De bekende dichtslaande ramen.....
 
Die wokkels gebruik ik niet meer.
Stinken meestal bij aansteken.
Ik gebruik van die donkere aanmaak blokjes, verfstripper of gasbrander.
 
Wokkel "uitdraaien" scheelt heel veel in de rook.
Ik heb ook een "el cheapo" looftlighter imitatie van de Action (euro 15,-) die het veel langer en veel beter doet dan ik ooit verwacht had....
Moet zeggen dat ik die de laatste tijd ook veel pak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan