BasBQ
Beef en Steak

Chunkies en overig rookhout voor weing

Eerlijk vind ik dat rookhout allemaal maar gigantische duur. Logisch natuurlijk, wordt veelal kunstmatig gedroogd, gezaagd, gehakt, verpakt en moet nog vermarkt worden.
Perfect voor wie hier geen zin in heeft, maar wanneer je het niet erg vind dit zelf te hakken/zagen, koop je op marktplaats voor 40/50 euro zo een m3 appelhout of kersenhout.

volledig mee eens, en het commerciële praatje dat dit hout niet behandeld is geweest tijdens de groei is in mijn ogen ook dikke b*llshit.

Ter info: ik heb nog appel, kers, walnoot liggen.
Als er iemand wil wisselen tegen een andere houtsoort.
 
volledig mee eens, en het commerciële praatje dat dit hout niet behandeld is geweest tijdens de groei is in mijn ogen ook dikke b*llshit.

Ter info: ik heb nog appel, kers, walnoot liggen.
Als er iemand wil wisselen tegen een andere houtsoort.
Ik wil gerust wat walnoot ruilen tegen druif of turf.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Eerlijk vind ik dat rookhout allemaal maar gigantische duur. Logisch natuurlijk, wordt veelal kunstmatig gedroogd, gezaagd, gehakt, verpakt en moet nog vermarkt worden.
Perfect voor wie hier geen zin in heeft, maar wanneer je het niet erg vind dit zelf te hakken/zagen, koop je op marktplaats voor 40/50 euro zo een m3 appelhout of kersenhout.

Dat klopt, maar... Ik heb liever een arsenaal van 10 à 12 soorten in kleinere hoeveelheden liggen, dan dat ik enkel appel of kersen heb. Ik heb een paar jaar terug zelfs nog 1,5kg appelhout weggegeven omdat ik stopte met stoken op hout.

Op dat vlak vind ik dan €4/kg niet te duur bij smok. Ik kom met zo een kg wel eventjes toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan