BasBQ
Beef en Steak

Best een beetje dom

Romson

Vuurmaker
Berichten
88
Ja hoor! Ik denk weer even niet na... Gisteren avond was ik voor de eerste keer zelf pita's aan het maken met een soort van kip gyros. Nu was ik met alle liefde de pita's aan het afbakken in de kamado. Ik bespaar jullie de foto's want die zijn zo hard als een frisbee geworden. Gelukkig hadden we nog wat turks brood liggen.

Op het moment dat de pita's meer dan klaar waren, de kamado omgebouwd en heb ik dus het hitteschild op een kartonnen doos gelegd zodat deze kon afkoelen zonder te kijken wat daar dan aan zat. Er zat dus nog plastic tape op de doos waar ik gewoon de gloeiend hete steen op heb gelegd. Je raad het al, plastic aan de steen vast. Heeft iemand ervaring met het er af halen van dit spul? Ik wil het eigenlijk niet opstoken in de kamado omdat ik bang ben dat de stank van gesmolten plastic tape in het keramiek van de Q trekt.

Ik hoop dat jullie tips hebben!
 
Oei, gelukkig trek je de conclusie zelf al in de titel van dit topic ;)

Kan je niet met een verfbrander de meeste troep zacht maken en met een plamuurmes er afschrapen?
Daarna zou ik toch de bbq heet stoken en de restanten er gewoon afbranden...
 
Volgens mij is dit onderwerp al een keer eerder langs gekomen.
Setting zal anders geweest zijn maar probleem hetzelfde.
Het meeste eraf schrapen en de steen daarna op een ander vuur dan de BBQ schoonbranden was toen vlgs mij de oplossing.
 
Lekker schoon branden in je kamado.
 
Ik zou ff de bunzenbrander gebruiken.

Wat die pittabroodjes betreft, die steken wij in de MW. Dan blazen ze op en dan is het maar kopje eraf en vullen. Ze grillen en daarna open peuteren met een mes doet er al eens eentje sneuvelen.
 
Hartelijk dank voor alle hulp! Ik werk vandaag vanuit huis dus ik zal dat ding eens flink opstoken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan