BasBQ
Beef en Steak

BBQ Society Cook Off - 19 & 20 oktober 2013

Heb net vernomen van Martijn dat hij niet met een stand zal staan op de Cook-Off!

Wel is hij er zaterdag en kan dan bestellingen meenemen, scheelt je weer verzendkosten. Ook is er nog een aanbieding.

Als je je spullen zaterdag op wilt pikken dan bestel je gewoon op de Vuur en Rook site.
Bij betaal optie kies je: overmaken per bank, maar dat doe je dus niet
Zet in het opmerkingen veld: Cook-Off

Martijn neemt dan de spullen mee en rekent contant met je af, hij verrekent meteen de verzendkosten.

Boven 75? gratis pot (org)  saus of rub  van Blues Hog (mag je ter plekke uitkiezen)

Zorg dat je bestelling vrijdag voor 16:00 uur bij Vuur en Rook binnen is!


Ronald (hier op het forum bekend als Roon) van Best4BBQ is er trouwens wel met een stand en daar vind je o.a. de heerlijke Stockyard sauzen en Cowtown rubs.
 
Neem genoeg geld mee zou ik zeggen!  ;)
En er komt een leuke aanbieding.  :D
 
Helaas durfde mijn maatje het niet aan om al aan een wedstrijd te gaan deelnemen

:(

Alleen doen is dan natuurlijk ook niet de weg.
We oefenen dus maar vrolijk door.
Eigenlijk heeft ie wel gelijk. We moeten de onderdelen nog maar wat vaker gaan oefenen.
Brisket hebben we pas 1x gemaakt en de rest als team ook niet heel vaak......

Succes mensen.
 
Poetsertje, wedstrijden zijn de manier om te oefenen, bij onze wedstrijd had ik pas 1 brisket geoefend.
Vind het ook een te duur stuk vlees om vaak te oefenen.
Op een wedstrijd leer je veel meer zoals op tijd inleveren en opmaak dozen,
Volgende keer gewoon meedoen en zien waar het schip strandt.
 
Ik sluit me volledig aan bij Frits. Mijn brisket eindigde als 5e op de Tony en dat was pas m'n derde keer dat ik brisket maak. Het leuke aan een wedstrijd is dat je leercurve stijl omhoog gaat :)
 
Ik sluit me daar ook wel bij aan.
Maar je moet het toch samen doen en dan houd je rekening met elkaar.

we blijven het gewoon nog een jaar of 50 doen

B-)
 
Ik denk dat ik zondag wel even kom kijken. Dan weet ik ook een beetje hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat. Wie weet heb ik dan volgend jaar ook een team :)
 
helemaal gezellig Rene
 
Ik vind het leuk om zondag te komen kijken\kennismaken\proeven, vanaf hoe laat zijn bezoekers welkom?
 
Vandaag met mijn Barrel Brother Paulus even naar Nootdorp getuft om inspiratie op te doen, maar vooral om het sfeertje te proeven.

Leuk om een gezicht aan een aantal bekende namen hier te plakken. Geert (Redfox), Frits, De immer Rokende Regahs, Jord en het Anonieme team... weet nog steeds niet wie ze zijn, maar wel super lekkere burgertjes van ze gegeten.

Ook nog even een paar mooie Stockyard sausjes op de kop getikt bij Best4bbq en de BBQ plankjes mee huiswaarts genomen.

Moe maar voldaan de eerste plannetjes voor Team Barrel Brothers in de week gaan zetten  B-)
 
Gerard777 zei:
Mijn brisket eindigde als 5e op de Tony en dat was pas m'n derde keer dat ik brisket maak. Het leuke aan een wedstrijd is dat je leercurve stijl omhoog gaat :)

Ik weet zeker dat jullie weer hoog zullen eindigen! De briket was erg lekker, net als de kip, en de pulled pork en de ribs..... was super jullie aan het werk te zien! thnx voor de koffie en de gezelligheid!
 
Wat een mooi genootschap is dit toch :D

ae1f9f82-3b81-4657-bc07-3c6c381b17f8_zpsb7cf8580.jpg
 
hier de scores van alle teams die mee gedaan hebben













Ik denk dat ik voor de meesten wel kan spreken van een prima georganiseerde wedstrijd, een prima sfeer en vooral ook heel erg veel gezelligheid en verbroedering
 
Na al die heerlijke geuren en smaken van vandaag konden wij het niet laten.....

Even snel wat ribeye's gehaald
IMG_25461_zps9ec0d08f.jpg


Rookt hij een beetje?
IMG_25491_zps054ddb16.jpg


Ja, dat nieuwe kersen rookhout van best4bbq rookt prima, bedankt Ronald!!!
IMG_25451_zps3904f55c.jpg
 
Leuk Leo. Nu kan ik ook zien wat mijn tafel/ik gejureerd hebben/heb en welke plaatsen per categorie van onze tafel komt :)
 
Leo zei:
hier de scores van alle teams die mee gedaan hebben
Ik denk dat ik voor de meesten wel kan spreken van een prima georganiseerde wedstrijd, een prima sfeer en vooral ook heel erg veel gezelligheid en verbroedering
Leo, bedankt voor het delen van de uitslagen, ik was er nieuwsgierig naar en zal het eens in detail wat beter bekijken.
Alle teams in ieder geval gefeliciteerd met de behaalde plaatsen!
 
Hoi Leo,

Leuk dat je de scores deelt. Volgens mij kan ik hier uithalen (zie over tafel nummer en judge nummer staan) wat ik geproefd heb en wie dus de echt extreem lekkere dingen heeft klaargemaakt.

Was echt super ervaring. Niet de laatste keer dat ik als jurylid aan ga melden, en wie weet ooit keer zelf proberen om mee te doen met als doel niet in elke categorie laatste worden :)
 
Idd leuk om je scores terug te zien, en de rest van de tafel, Nu hadden wij ook wel een erg goede tafel  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan