BasBQ
Beef en Steak

BBQ draadje van Stef

Gisteren een slechte dag en vandaag eerst de tuin voor en achter goed schoongemaakt en al het onkruid uit het terras gehaald. Morgen een afspraak maken bij de huisarts voor bloedonderzoek en wat meer dingen en als ik daarvoor, voldoende tijd heb een haan slachten voor de BCC. Gooi hem daarna de diepvries in omdat ik eerst nog verder moet met de Q, maar heb dan wel een goed kippetje.

Ik plaats hier verder geen foto's van de slacht omdat ik dat niet nodig vind en het verder geen nut heeft.
 
Eerste keer een kip slachten, ging wel heel erg snel en makkelijk. Alleen heb ik het water voor onderdompelen net te heet gehad helaas, maar dat is weer een leer voor de volgende keer. De slagt zelf was een goed project om te oefenen, mede omdat het ook de bedoeling is om dit vaker te gaan doen en zo nu en dan wat vleeskippen aan te schaffen. Ik weet uit ervaring dat je dan toch echt even een ander stukje vlees krijgt vergeleken met de supermarkt.

Het ging ook erg makkelijk en snel allemaal, heb dan ook flink wat gelezen en video's bekeken hoe het moet. Buren rondom gewaarschuwd dat ze niet zomaar de tuin bij mij moesten inlopen en dat ik dus een kip zou slachten. Ik had hem graag nog een dikke maand gegeven, maar het beestje wou maar niet stoppen met kraaien. Heb hem de afgelopen dagen vermanend aangesproken op zijn gedrag......

Dit is een Blauwe Noord Hollandse haan en gaat mijn eerste BCC worden.


 
Succes met bier can haan  :D
 
Vanmorgen vroeg weer wakker gemaakt door een andere haan en was er nu klaar mee, dus de laatste zijn nu ook klaar voor in de diepvries. Morgen eindelijk uitslapen en niet vanaf 5 uur wakker gegild worden door die beesten. Baalde ook als een stekker omdat ik gisternacht nog even op stap ben geweest en het ook veel te laat is geworden uiteindelijk.

Zojuist even een een stukje aanpassing gedaan van de onderste schaal ivm luchttoevoer voor de kolen. Niets bijzonders en gewoon lekker simpel gehouden. Morgen even de rest afmaken en dan de fik er in om te testen met kokos briketten.

 
Er is mij aangegeven dat het spammen met muziek als storend wordt ervaren en ben van mening dat ik idd daarin te ver ben gegaan.

Tevens is mij mede gedeeld dat het niet de bedoeling is om een vorm van dagboek hier bij te houden omtrent mijn ervaring met BBQ gebeuren en kan daar ook inkomen. Ik zou mij dan ook meer gericht manifesteren in de juiste categorie?n die daar voor geschikt zijn.

Tevens, het plaatsen van links buiten het forum worden niet gewaardeerd maar moet daar nog even mijn weg in vinden omdat ik dacht dat het een bijdrage zou kunnen zijn voor bepaalde onderwerpen. Maar ik kan daar op een gepaste manier wel een weg in vinden zodat ik niet verwijs naar informatie buiten het forum om.

Oprecht mijn excuses voor mijn gedrag en ben mij bewust dat ik te ver ben gegaan en zal mij zoveel mogelijk aanpassen naar de wensen van de beheerder van het forum. Ik zal dit draadje dan ook verder los laten en indien ik een bijdrage kan leveren die van waarde is voor het forum, dat plaatsen in de juiste categorie.

Met vriendelijke en oprechte groet,
Stef
 
Terug
Bovenaan Onderaan