BasBQ
Beef en Steak

DIY PID BBQ controler

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Een van de dingen die ik perse op de smoker wil hebben is een automatische temperatuur regeling en omdat ik de commerciële varianten veel te duur vindt heb ik besloten om er zelf maar een te bouwen. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden op het interweb, dus onder het mom van beter goed gejat dan slecht verzonnen  ??? heb flink wat inspiratie opgedaan.

Alle onderdelen uit China waren van de week thuis bezorgd (met uitzondering van de juiste fans  :mad:) dus kon ik er vanmiddag mooi even mee beginnen. 

Work in progress;
pid1.jpg


pid2.jpg


 
Leuk project Nosmo
 
Ik vind dit zo knap dat je zoiets gewoon zelf kan maken :), ik ga je volgen!
 
Ik doe dit soort dingen voor de kost Frits,maar ik zie hier op het forum weer hele andere dingen die ik erg knap vind.  ;)

Even kijken oftie een beetje knap meet;
pid3.jpg


pid4.jpg


pid5.jpg


pid6.jpg


Hmmmmm, valt niet tegen. :D Mag alleen m'n ET-732 wel eens schoonmaken. ???
 
wat een gigant he, patent op aanvragen  ;)
 
Ziet er goed uit, en zal het morgen aan Dirk laten zien.

Btw, had wel beter weer hier verwacht, maar voor de rest lijkt het een makkie te worden deze klus.
 
Hartstikke goed man. Ben best jaloers ;).
 
Dat was je dus aan het uitspoken!
Ik ga dit ook in de gaten houden, vind het wel interessant :D
Misschien dat ik ook wat goed kan jatten, handig met electronica ben ik ook wel ;)
 
Ziet er netjes uit zo! Mooie behuizing, nette regelaar, dat wordt wel wat! Sterker, dat is het al :D
 
Voor degene die interesseert, het schema;
PIDschema.jpg


Work in progress: Transistor schakelaar voor de fan;
pid8.jpg
 
Mooi hoor Nosmo! wat heeft het straks allemaal gekost als ik vragen mag?
 
Ik kom ergens tussen de 50 en 60 euro uit.

Een aantal dingen zoals de connectors en de 12V voeding zijn niet nieuw, die heb ooit eens ergens anders voor gebruikt. Als je dat ook nog moet aanschaffen wordt het wel  iets meer, maar dan zou je ook nog goedkopere connectors kunnen gebruiken. Bijna alle andere dingen heb ik van Ebay en komen uit China, de verzendkosten vanuit China zijn goedkoper dan wat Conrad durft te rekenen voor verzending binnen nederland.
 
Ja en met die prijzen heb je ook geen last van invoerrechten
 
Thanks voor het schema! Daar kan ik wel wat mee
Binnenkort ook maar eens rondsurfen voor onderdelen

Zat er behalve de verzendkosten nog veel prijsverschil tussen conrad en china?
Conrad kom ik nog wel eens in de buurt namelijk ;)
 
De PID regelaar koste ongeveer E12,50 op ebay, dit was incl verzendkosten vanuit Hong Kong. De goedkoopste vergelijkbare regelaar bij conrad kost E145,00. Een vergelijkbaar kastje en thermocouple kon ik bij conrad niet eens vinden.

De kleine onderdeeltjes komen bij de lokale onderdelen boer vandaan omdat ik niet wilde wachten, maar die was in verhouding helemaal schandalig duur.
 
Nosmo zei:
De PID regelaar koste ongeveer E12,50 op ebay, dit was incl verzendkosten vanuit Hong Kong. De goedkoopste vergelijkbare regelaar bij conrad kost E145,00. Een vergelijkbaar kastje en thermocouple kon ik bij conrad niet eens vinden.

De kleine onderdeeltjes komen bij de lokale onderdelen boer vandaan omdat ik niet wilde wachten, maar die was in verhouding helemaal schandalig duur.

Ik zag op conrad nog een hele mooie met draaiknop voor 75 euro.
Heb de jouwe ook gevonden op dealexteme, evenals de c-700,d enk dat ik die bestel.
kost 17 dollar en gratis verzending
 
Terug
Bovenaan Onderaan