BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, helaas ook hetzelfde bij mij, de worstjes voelden  vochtig aan met wat witte plekjes.
Afgeborsteld met water en zout en nu ipv de schuur in een halletje gehangen, aangezien de schuur volgens mij te vochtig is. Heb alleen geen idee hoe ze moeten zijn, wil er geen Twentse doge worst van maken.
 
Ik heb ze na de 2e behandeling inderdaad ook uit de garage gehaald en in de gangkast gehangen....
Nu geen witte pluche meer gezien....
 
Ik was hem helemaal vergeten na de controle vorige week - toen was ie nog helemaal goed en zonder schimmel -  gelijk gecheckt vanavond en paar kleine witte pluches, verder niks. Afgeborsteld met de zoutoplossing en in de bijkeuken te drogen gehangen, daar is het wat minder vochtig, nog een paar dagen en dan maar eens aansnijden!
 
Ik heb eigenlijk geen andere plek om ze op te hangen, of ik zou de meterkast moeten doen, maar daar is het eigenlijk te warm. Volgens Martijn mag het max 12? zijn.... Dat is lastig in een nieuwbouwwoning.
 
Dominique zei:
Ik heb eigenlijk geen andere plek om ze op te hangen, of ik zou de meterkast moeten doen, maar daar is het eigenlijk te warm. Volgens Martijn mag het max 12? zijn.... Dat is lastig in een nieuwbouwwoning.

Je kruipruimte? Luik omhoog, schroefhaakje er in.... ;)
 
Het valt nog niet mee met die droge worsten, zo te zien. Ik vraag me af of je ze niet gewoon in de koelkast op een rekje kunt leggen, of ophangen, als je genoeg plek hebt. Mijn bacon en zalm droogt ook altijd goed uit tijdens een nachtje in de koeling. Of had Martijn daar nog wat over gezegd, over drogen in de koeling?
 
umy3ehe2.jpg
 
El Fumarole zei:
Het valt nog niet mee met die droge worsten, zo te zien. Ik vraag me af of je ze niet gewoon in de koelkast op een rekje kunt leggen, of ophangen, als je genoeg plek hebt. Mijn bacon en zalm droogt ook altijd goed uit tijdens een nachtje in de koeling. Of had Martijn daar nog wat over gezegd, over drogen in de koeling?

Plek genoeg, ik heb nog een koelkast. Maar het moet ook tochten, dat zei hij wel.
 
Mike, dat zijn andere worsten. De chorizo zit in een darm, dus ik denk dat dat anders werkt?
Ik weet het niet, het is een vraag?
 
Dominique zei:
Plek genoeg, ik heb nog een koelkast. Maar het moet ook tochten, dat zei hij wel.

Dan laat je toch gewoon de deur van de koelkast open staan :-O
 
El Fumarole zei:
Het valt nog niet mee met die droge worsten, zo te zien. Ik vraag me af of je ze niet gewoon in de koelkast op een rekje kunt leggen, of ophangen, als je genoeg plek hebt. Mijn bacon en zalm droogt ook altijd goed uit tijdens een nachtje in de koeling. Of had Martijn daar nog wat over gezegd, over drogen in de koeling?
Jeroen,

Wat ik begrepen heb is de lucht in koelkasten te droog, er worden wel koelkasten omgebouwd naar "worstkasten" maar dan staat er vaak een vernevelaar in om de lucht te bevochtigen.

@ Mike: mooie kippenworsten!
 
Martijn vroeg of er iemand is die een pot Todd's Dirt en Hela Grillworstkruiden is vergeten tijdens de werkwinkel.
 
BertM zei:
El Fumarole zei:
Het valt nog niet mee met die droge worsten, zo te zien. Ik vraag me af of je ze niet gewoon in de koelkast op een rekje kunt leggen, of ophangen, als je genoeg plek hebt. Mijn bacon en zalm droogt ook altijd goed uit tijdens een nachtje in de koeling. Of had Martijn daar nog wat over gezegd, over drogen in de koeling?
Jeroen,

Wat ik begrepen heb is de lucht in koelkasten te droog, er worden wel koelkasten omgebouwd naar "worstkasten" maar dan staat er vaak een vernevelaar in om de lucht te bevochtigen.

@ Mike: mooie kippenworsten!
kijk, die wijsheid had ik gemist.  Thx.
 
En? Hoe is de smaak?

Die van mij hangen nu in de slaapkamer, voor het open raam, dat is droger dan de schuur, en hooguit 15?. Nu drogen ze tenminste.
 
De buitenkant was in deze week goed gedroogd, de binnenkant was nog zacht maar goed droog.
Geen schimmel meer, dus vond het safe.....
Volgens mij moet een chorizo niet door en door droog zijn, en hij leek erg op de gekochte.
De kleur was mooi rood,de smaak was ook goed en dus niet vochtig van binnen.
De gekochte was scherper wat betreft smaak, maar ook zouter.

In ieder geval een worstje die ik vaker ga maken.
 
Hebben gisteravond de gedroogde chorizo geprobeerd, te zout helaas naar onze mening, maar daar hadden sommigen op de workshop ook al last van. De smaak wordt daardoor overheerst naar ons idee. Nou zijn wij niet van die zoute eters dus misschien dat anderen er minder last van hebben, blijft persoonlijk! Smaakt echter wel naar meer dus van plan om nog eens gedroogde worst te gaan maken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan