BasBQ
Beef en Steak

Workshop-coppa

Zonet mijn Coppa schoongemaakt met water en azijn. Omdat ik het opknopen nogal letterlijk heb genomen, bevat mijn Coppa wat diepere groeven waar het touwtje heeft gezeten. Ook zit er een grand canyon in het midden, zal wel door het drogen komen, kan dat?

De witte schimmel was lichtgroen aan het kleuren maar nog steeds oppervlakkig aanwezig. Met het champignonborsteltje ook de groeven flink bewerkt met water/azijn. Het varkensvel ondertussen laten weken in een zelfde mengsel.

Na dit alles de Coppa in bijgesneden varkensvel gerold en met wat minder geweld en wat minder knoopjes weer vastgezet.

Ik zit nu op 29% gewichtsverlies dus we komen in de buurt.

De harde donkerrode/zwarte stukken zijn zeker uitgedroogd, is daar nog wat aan te doen?

Helaas geen foto's deze keer, de batterij was leeg.
 
Ik zit inmiddels op 34,5% gewicht verlies. Snel maar eens aansnijden.

Hoe bewaar ik de Coppa het beste na het aansnijden?
 
@looney
Door de Coppa te vacumeren, (voor een paar weekjes) als je deze uit de kast gaat halen, gaat het vocht zich wat herverdelen in je product.
De donkere randen zullen dan minder worden, omdat daar wat meer vocht in komt.
(dit geld ook voor worst)

@McPeet
Als het kan vacumeren.

Mac
 
@McPeet
Als het kan vacumeren.

Mac
[/quote]
Thanks, kan hopelijk na as zondag
 
Coppa er ook uitgehaald bij 33% gewichtsverlies.

Verplicht plaatje:

6JWVZiB.jpg


Er zit links en rechts nog wat witte schimmel maar niks  wilds. Het geheel zit nu in het vacuum in de koelkast. Wel even geproefd natuurlijk, man man wat LEKKER!
 
Wanneer komt er weer een workshopje?  :D
Ziet er wel heel erg interessant uit.
 
LEKKER! Leuk, Leerzaam en erg lekker, of had ik dat al gezegd?
 



Holy shit zeg wat is dat LEKKER ;), vandaag ook mijn coppa gewogen, van 2,4kg naar 1,3kg....wat betekende aansnijden ....

Ongelooflijk lekker, zo vol van smaak, zacht ....werkelijk verrukkelijk ....Ga ik zeker vaker doen.
 
Eet je de "schil" er bij op of snij je dat weg?
 
Looney zei:
Eet je de "schil" er bij op of snij je dat weg?

Nee die "schil" eet je gewoon mee op, daar zit een hoop smaak aan, en er is niets mis mee. De darm die eromheen heeft gezeten is wel verwijderd en weggegooid.
 
Ceriel zei:
Mooi Hans! De helft bij de Keurslager moeten laten?  ;)

Lol...bijna wel Ceriel, hij vond het zo lekker en liet het zich dus goed smaken ! ;)
 
Mac zei:
Ziet er top uit Hans  B-)
Dat is het wachten wel waard h?

Mac

Zeker Mac zeker, wat een zalig stukkie vlees...gaat alleen wel hard zo, nog een ons of 2 over.....das dan wel balen.
Volgende week maar weer 1 maken...weekje later weer 1 enz enz :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan