BasBQ
Beef en Steak

wokpan op kamado

Rafael

Tondelzoeker
Berichten
7
Ik heb een Inferno large kamado. Een tijdje geleden hadden ze bij de groenrijk uitverkoop. En daar stond een Weber wokpan. Die kon ik dus niet laten liggen. Maar zet je de wokpan gewoon op het RVS rooster of heb ik daar zoiets voor nodig? Zodat de wokpan er beter invalt?
KJ-XR_01_Hero_Etail-removebg-preview.png

En deze is voor kamado Joe. Maar past dat ook op mijn infoerno large?
 
Nodig heb je het niet perse, maar het kan handig zijn. Zoals met zoveel accessoires. Als de pan een vlakke bodem heeft en op je rooster blijft staan dan kan dat ook.

Ik durf het niet te zeggen voor jouw kamado. Maar bij de bastard kan ik de platesetter houder op zijn kop zetten en dan kan mijn wokpan in de houder hangen.
 
dat is een goede. Ik heb de platesetter van Grill Guru. Daar ga ik straks eens naar kijken of dat kan.
 
Ik gebruik de wokring van monolith op mijn Bastard Large. Past perfect.
Voordeel ten opzichte van alle andere ringen is dat deze ring direct op je keramische rand gezet wordt en de BBQ helemaal afsluit met uitzondering van een gat waarop je je wok zet. Alle hitte wordt dus geconcentreerd naar je wok. Deze wordt daardoor bloedheet. Je verliest dus nooit warmte via zijkant van wok, en je kunt je handen/armen daar ook niet door branden.
Echt een topaccessoire! Even meten of passen in winkel of deze ook op jouw kamado past
 
Bij de toko koop je dan vervolgens een goedkope dunne plaatstalen wok, welke ze ook in de wokrestaurants gebruiken.
Die branden snel in, kosten niets en werken perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan