BasBQ
Beef en Steak

Whole Packer brisket van Spaanse Angus van TheMeatLovers.

AJA

Sprokkelaar
Berichten
28
Heb van de TheMeatLovers een Spaanse Angus Brisket van 4,5 kg gehaald. Hij ziet er al getrimmed uit. Ik heb de hoekjes al afgerond, zal ik nog meer eraf trimmen?
20230818_152044.jpg
20230818_152126.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het niet doen, is naar mijn zin al te kaal getrimd.
Zitten er nog harde stukken vet op?
 
  • Leuk
Waarderingen: AJA
Ja vond ik ook al, dus enkel ronde kantjes gedaan.
 
Nu net geinjecteerd en met mosterd ingesmeerd, kan de rub erop. Is een Brisket Rub van OakRidge
20230818_155337.jpg


20230818_155840.jpg
 
Mooi stukje vlees! Maar een Iberico Angus? Bedoel je niet een Black Angus brisket, ik heb mijzelf er nooit heel erg in verdiept maar voor zover ik weet is Iberico varkensvlees, en Angus rundervlees.
 
In de Rub gezet. Kan er vershoudfolie over en weer terug in de koelkast en vannacht op de Kamado GGL.
20230818_161002.jpg
 
Nog een vraag: Tijdens de eerste garing moet er dan een lekbak met water, of zonder water in de lekbak? Noskos doet het wel, op Ralphsbbtube geen water in de lekbak. ?????, wat is nu beter?
 
Dit zijn mijn referentie filmpjes:

Twee totaal verschillende aanpakken. Maar ik probeer ze een beetje allebei te volgen. Heb Ralph zijn cola in de injectie gedaan. verder gewoon Dennis zijn recept.
Die tip van Dennis met dat houtblokje er onder werkt echt, al eens gedaan en dan idd geen poelen op de brisket.

Verder zal het vuur alles moeten doen. Cross fingers! Morgen meer foto's.
 
Ik zou het niet doen, is naar mijn zin al te kaal getrimd.
Zitten er nog harde stukken vet op?
Nee, die zijn al weggesneden door ThemeatLovers. Ik heb erg weining getrimmed, enkel ronde kanten gesneden, en wat vlies verwijderd. Zou jij eenlekbak met water, of zonder water eronder zetten? Met water beschermt toch ook tegen verbranding, want dan verdampt het water en dat koelt de rub wat af, wat dan weer beschermt tegen verbranding?
 
Mooi stukje vlees! Maar een Iberico Angus? Bedoel je niet een Black Angus brisket, ik heb mijzelf er nooit heel erg in verdiept maar voor zover ik weet is Iberico varkensvlees, en Angus rundervlees.
Idd een Angus van het spaanse Rund:
1692371558913.png
 
Lekbak met water voegt imo weinig toe, lekbak zonder vang je vet en vleessappen mee op.
Houdt je platesetters schoon en kun je weer toevoegen tijdens het inpakken.
Die BlackOps is top trouwens!
 
  • Leuk
Waarderingen: AJA
Nog een vraag: Tijdens de eerste garing moet er dan een lekbak met water, of zonder water in de lekbak? Noskos doet het wel, op Ralphsbbtube geen water in de lekbak. ?????, wat is nu beter?
Ik weet niet hoe je erbij komt maar ik gebruik geen water in mijn lekbak hoor. Er gaat energie in het verdampen zitten en dat is in een kamado niet nodig.
Als je het in een Weber maakt dan helpt het met het constant houden van de temperatuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: AJA
Ik weet niet hoe je erbij komt maar ik gebruik geen water in mijn lekbak hoor. Er gaat energie in het verdampen zitten en dat is in een kamado niet nodig.
Als je het in een Weber maakt dan helpt het met het constant houden van de temperatuur.
Ik heb me vergist Dennis, sorry.
 
Hij ligt er vanaf 04:15 op.
IMG-20230819-WA0000.jpeg
 
Vraagje: Burnt Ends hoe bereid je die? Kan ik ergens een receptje vinden? Ik heb de Noskos BBQ Saus al, maar hoe snijd je die van de Brisket?
 
Terug
Bovenaan Onderaan